עיריית ירושלים תאשר קריאת רחובות על שם רבנים - בסילוואן

ועדת השמות העירונית צפויה לאשר מספר רחובות על שמם של רבנים יוצאי תימן בשכונה המזרחית, לזכר ההתיישבות במאה הקודמת

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/06/19 08:55 יד בסיון התשעט

עיריית ירושלים תאשר קריאת רחובות על שם רבנים - בסילוואן
אילוסטרציה, צילום: פלאש 90

עיריית ירושלים מתכננת לאשר היום (ב') מספר רחובות על שמם של רבנים יהודים יוצאי תימן בכפר סילוואן שבמזרח העיר, כף פורסם לראשונה בידיעות ירושלים.

השמות החדשים של הרחובות יהיו לזכר ולהנצחת כפר התימנים וההתיישבות היהודית שהיתה בסילוואן בראשית המאה הקודמת. על הצעת ההחלטה הזו חתום ראש העירייה, משה ליאון והיא תובא היום לאישור בוועדת השמות העירונית שברשותו.

שמות הרחובות המוצעים: הרב אברהם אלנדף, הרב יחיא יצחק הלוי, הרב שלום אלשיך הלוי והרב יוסף וסעדיה מדמוני.  חבר המועצה, יהונתן יוסף שתומך בהצעה ויצביע בעד ההצעה מסר: "לא מדובר בצעד פרובוקטיבי אלא להיפך. מי שמדבר על חלוקת ירושלים ועל החזרת שטחים הוא המתסיס. יש כאן אמירה של ריבונות. חזרנו לכאן כדי להישאר. מעבר לכך בהחלט מדובר בכפר בו השטח נקנה במקור על ידי היהודים והרבנים התימנים שגרו שם בשעתו חיו חיי שכנות טובה עם הסביבה. ראוי להם להיות מונצחים שם. ברוך השם שאנחנו חוזרים להתגורר בכפר התימנים והשטח הולך וחוזר לבעליו החוקי. כל מי שמתגורר שם כיום עובד במערב העיר ומעדיף את הריבונות הישראלית על הריבונות של הרשות הפלסטינית".

ישנה גם התנגדות למתן השמות החדשים של הרחובות. חבר המועצה יוסי חביליו אמר כי מדובר במהלך שהוא בחזקת להכניס אצבע לעין של הערבים. "האזור המדובר מאוכלס ברוב רובו בתושבים ערבים ואין שום סיבה לקרוא לרחובות שם על שמות רבנים. זה רק יתסיס וילהיט את הרוחות שלא לצורך".  

גם הוועדה המייעצת לועדת השמות העירונית יוצאת נגד היוזמה וקוראת לדחות את אישורה. הוועדה המייעצת טוענת בן השאר כי לא ראוי לקרוא לרחובות בסילוואן בשמות יהודיים של רבנים כשרובן המכריע מיושב בתושבים ערביים וכי הדבר יביא למתיחות מיותרת וממילא לא יהיה בשימוש התושבים במקום.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן