גנץ מקפיא את הנגשת מערת המכפלה, בימין מיהרו לתקוף

אחרי שבג"ץ הכריע כי ניתן להנגיש מיידית את מערת המכפלה, שר הביטחון בני גנץ מעכב את המהלך ומקפיא את עבודות ההנגשה במקום. בן גביר: "החלטה שגויה ולא מוסרית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/05/21 17:30 טו בסיון התשפא

גנץ מקפיא את הנגשת מערת המכפלה, בימין מיהרו לתקוף
מערת המכפלה, צילום: פלאש, גרשון אלינסון

היום (ד') פורסם כי שר הביטחון בני גנץ החליט להקפיא את עבודות ההנגשה במערת המכפלה  עד למועד לא ידוע.  זאת על אף שבעבר הורה גנץ לקדם את הנגשת האתר. ח"כ מתן כהנא מימינה שבעבר כבר התבטא נגד גנץ על העיכובים בהנגשת מערת המכפלה לציבור הרחב תקף את גנץ על הההחלטה.

בעכבות החלטתו של גנץ כתב כהנא כתב בחשבון הטוויטר שלו: "הנגשת מערת המכפלה היא פעולה הומניטרית חשובה. ההחלטה לסכן ולהקשות על נכים המבקשים להתפלל במערת המכפלה שגויה ואינה מוסרית. פניתי כעת ליו"ר ועדת החוץ והביטחון לקיים דיון דחוף בנושא ואני קורא לשר הביטחון לחזור בו ולקדם לאלתר את הנגשת מערת המכפלה לנכים."

כפי שידוע, מערת המכפלה שבעיר חברון היא מוקד עליה לרגל ליהודים רבים ברחבי העולם, אלא שיש מי שלא יכול לפקוד את קברי האבות. המערה שההגעה אליה כרוכה בעלייה של מספר רב של מדרגות לא מונגשת לאנשים בעלי מוגבלות והם נאלצים לבקר את האתר מבחוץ. אחרי מאבק ממושך הכשיר בג"ץ את הנגשת מערת המכפלה וקבע כי אין מניע מלקיים עבודות במקום.

 ח"כ איתמר בן גביר מסר בתגובה להחלטת שר הביטחון לעצור את הנגשת מערת המכפלה: "אחרי שהוחלט כבר להנגיש סוף סוף את מערת המכפלה ולשים קץ לזלזול המתמשך בנכים ולכניעה המבישה לוואקף, בני גנץ שוב מתקפל ומורה על עצירת ההנגשה. בושה שבני גנץ נכנע לפוליטיקה זולה במקום לדאוג לציבור הנכים."

כזכור, ראש עריית חברון תייסיר אבו סנינה עתר לבג"ץ לפני מספר חודשים בניסיון אחרון לעצור את הנגשת המערה. בגץ דחה את העתירה ואף חייב את אבו סנינה בהוצאות המשפט. בפסק הדין בנושא כתב השופט שטיין: "לנוכח החשיבות הרבה הנודעת למערת המכפלה כמקום תפילה ופולחן, נקבע כי באיזון בין זכותם של תושבי האזור היהודים לחופש דת ופולחן לבין זכות הקניין של מי שקרקעו הופקעה מטעמים ביטחוניים לצורך הרחבת ציר ההליכה מקרית ארבע למערת המכפלה – גוברת זכות המתפללים לחופש הדת והפולחן."