הסתיימה פגישת נציגי 'הליכוד' ו'כחול לבן'

לפני זמן קצר הסתיימה פגישתם של נציגי כחול לבן והליכוד, במטרה לכונן קוי יסוד לממשלת אחדות רחבה. בינתיים נראה שכל צד מתבצר בעמדתו בשאלת מי יהיה רה"מ הראשון, אך סוכם כי הצדדים ימשיכו בפגישותיהם

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/10/19 14:20 כח בתשרי התשפ

הסתיימה פגישת נציגי 'הליכוד' ו'כחול לבן'
צוותי המו"מ של 'כחול לבן' ו'הליכוד, צילום: אלעד מלכה

לפני זמן קצר נסתיימה פגישת צוותי המו״מ של כחול לבן והליכוד בכפר המכבייה, כרגע כך נראה ללא פריצת דרך משמעותית אך הצדדים קבעו להמשיך ולהפגש בימים הקרובים. בפגישה השתתפו ראש צוות המו״מ מטעם הליכוד השר יריב לוין ועו״ד מיכאל ראבילו. מטעם כחול לבן, ד״ר יורם טורבוביץ ושלום שלמה.

מכחול לבן נמסר: "הפגישה התקיימה ברוח טובה, ובמהלכה ביקשו צוותי המו״מ של כחול לבן לתאם פגישות המשך כבר לימים הקרובים בכדי לדון באפשרויות להרכבת הממשלה וקווי היסוד, וכן על בסיס ההבנה, שהמנדט נמצא כרגע בידי יו״ר כחול לבן, רא״ל במיל׳ ח״כ בני גנץ, ולכן הוא ראש הממשלה המיועד. הליכוד, המשיך להתעקש לאורך הפגישה שהוא מייצג את בלוק החסינות של ה -55, ואינו מוכן לשום פשרה בנושא."

מנגד בליכוד, השר יריב לוין שב והדגיש כי הצוות מייצג את כל 55 חברי גוש הימין:

בהודעה מטעם הוליכוד נכתב: "במענה לשאלת נציגי צוות המו״מ של גוש הימין, סירבו נציגי כחול לבן פעם נוספת לקבל את מתווה נשיא המדינה, שהוא הדרך היחידה להקמת ממשלת אחדות לאומית רחבה". 
עוד נכתב כי השר לוין הזהיר "מפני הקמת ממשלת מיעוט הנשענת על המפלגות הערביות בהיותה מסוכנת לישראל". לדבריו, נציגי כחול לבן סירבו להתחייב כי לא יקימו ממשלת מיעוט מסוכנת זו". 

בליכוד מקווים כי "תיזנח האופציה הסהרורית של הקמת ממשלת מיעוט בתמיכת המפלגות הערביות, יתקבל מתווה הנשיא והדיונים יהיו מעשיים ומהירים", כך לשון ההודעה.

בדקות אלו החלה הפגישה הראשונה של צוותי המו״מ של כחול לבן וישראל ביתנו בכפר המכבייה, כאשר יורם טורבוביץ ושלום שלמה. נועדים עם יו״ר סיעת 'ישראל ביתנו',  עודד פורר, ח״כ אלכס קושניר, מנכ״לית המפלגה אינה זילברגרץ, מנהל הסיעה בכנסת רומן גרביץ ועו״ד אמיר שניידר.