אזעקות בצפון: רקטה נפלה בשטח פתוח בקריית שמונה

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/10/23 16:40 ב בחשון התשפד

אזעקות בצפון: רקטה נפלה בשטח פתוח בקריית שמונה
טנקים סמוך לגבול לבנון, צילום: by Tomer Neuberg/Flash90

מתוח בגבול הצפון: אזעקות נשמעו היום (ג') בשעות אחר הצהריים באזור קריית שמונה ומושב בית הלל. במד"א מעדכנים כי לא התקבלו קריאות על נפגעים או נפילות. מוקדם יותר היום, שיגר חיזבאללה שני טילי נ"ט נוספים לעבר קיבוץ יפתח.

דובר צה"ל מעדכן כי בהמשך לדיווח הראשוני, זוהו שני שיגורים משטח לבנון לשטח ישראל. מטרה אחת יורטה בהצלחה על ידי לוחמי ההגנה האווירית, מטרה נוספת לא יורטה על פי מדיניות ונפלה בשטח פתוח.

המשטרה מטפלת כעת בזירת נפילה של פריטי רקטה בגזרת העיר קריית שמונה ללא נזק לרכוש וללא נפגעים. שוטרים וחבלני המשטרה של מחוז צפון בודדו כעת את זירת הנפילה וסורקים אחר שרידים נוספים, לשם הסרת סיכון נוסף לציבור. במשטרה הזכירו כי משמעת אזרחית מצילה חיים.

בהודעה שיצאה מטעם העירייה נמסר לתושבים: "מעדכנים כי בוצע יירוט של טיל בשמי העיר ולאחר סריקה שביצענו ברחבי העיר לא ידוע על נפילה בקריית שמונה. ההנחיות לתושבי קריית שמונה - ניתן לצאת מהמרחב המוגן, אולם להישאר קרוב אליו. חשוב להזכיר כי בעת התרעה על ירי טילים לא מחכים ליירוטים ובטח שלא מצלמים - זה מסכן חיים! אם קיבלתם התרעה על ירי טילים בקריית שמונה, הגיעו למרחב המוגן מייד והמתינו בו 10 דקות - לא פחות. לאחר 10 דקות ניתן לצאת, אלא אם קיבלתם הנחיה להמשיך ולהישאר במרחבים המוגנים. זכרו, הנחיות פיקוד העורף מצילות חיים".