המחירים ירדו? ליברמן מתכנן רפורמת ענק

העולם כולו סובל מעליית מחירים משמעותית בעקבות מגפת הקורונה, שר האוצר ליברמן הציג היום רפורמה שתוריד מחירים בישראל. התוכנית כוללת יבוא מוצרים לישראל בתקן אירופאי ואמריקאי שלא ידרשו לתקן ישראלי

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/07/21 17:35 ו באב התשפא

ליברמן מתכנן רפורמת ענק
ארכיון, צילום: shutterstock

הסוף למחירים הגבוהים? בישראל סובלים מהתייקרות מחירים ועלויות גבוהות של מוצרים בהשוואה לשוק האירופאי. שר האוצר הטרי אביגדור ליברמן ושרת הכלכלה אורנה ברביבאי הודיעו היום על תכנית חדשה ודרמטית שעשויה לשים סוף לפערי המחים בין ישראל למדינות רבות בעולם.

עיקרה דל התכנית יתמקד ביצירת מסלולים לייבוא שלא יצטרכו לעמוד בתקן הישראלי אלא יסתפקו בתקן האירופאי והאמריקאי, מה שיאפשר ייבוא קל יותר ויגביר את התחרות. הרפורמה תסיר את החסמים על היבואנים ואם תצא לפועל תוכל לחסוך לאזרחים עד 5 מיליארד דולר בשנה.

הפער העיקרי שמביא למחירים הגבוהים בישראל הוא הצורך לעמוד בתקן ישראלי, ברגע שהתקן האירופאי יספיק, ניתן יהיה לייבא בכמויות גדולות יותר וללא עיכובים. לפי התכנון באוצר התכנית תתחיל לפעול בפעימות כבר בתוך שנה.

בין הענפים שסובלים מבעיות יבוא ויקרים משמעותית מיתר המדינות ב-OECD: לחם ודגנים, שמנים, בשר, דגים, פירות וירקות חלקי החילוף לרכב, מוצרי תינוקות, תמרוקים, ריהוט ומוצרי חשמל ואלקטרוניקה. 

שר האוצר, אביגדור ליברמן, מסר על הרפורמה כי: "פתיחת השוק לייבוא ולתחרות היא השלב הראשון בסל הפתרונות שאני מקדם לטיפול ביוקר המחיה בישראל. אין סיבה שמוצר שמאושר לשימוש בארה"ב ואירופה יידרש לאישורים ולתקינה שונה בישראל".

ליברמן הוסיף כי: "הגיע הזמן להקל ולפשט את התהליכים, תוך שאנו נוהגים באחריות הנדרשת על מנת ולאפשר לעסקים ולצרכנים ליהנות ממגוון רחב יותר של מוצרים במחירים תחרותיים. אני מודה לשרת הכלכלה והתעשייה על שיתוף פעולה פורה ועל הבנה עמוקה בצורך בצעד חשוב זה".

שרת הכלכלה והתעשייה, אורנה ברביבאי, מסרה על ההחלטה כי: "הרפורמה נעשית בשיתוף פעולה מלא בין משרד האוצר למשרד הכלכלה והתעשייה ומצטרפת לשורת רפורמות, ובראשן הרפורמה ברגולציה, שמטרתן לחזק את כושר התחרות של המגזר העסקי, להפחית חסמים לפעילות עסקית, להגביר את יעילות המשק ולהגדיל את הפריון, וזאת במטרה להביא לצמיחה גבוהה של הכלכלה לרבות הייצור והתעשייה הישראלית".


ליברמן בראיון לכיפה, ארכיון.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן