סטרוק לאורנה ברביבאי: "כנסי דיון דחוף בנושא עזה"

ארבע ימים אחרי שישראל יצאה להפסקת אש מול ארגון הטרור חמאס, חברת הכנסת אורית סטרוק אוספת חתימות במשכן הכנסת. המטרה: דיון מיוחד ביחסי ישראל עזה בדגש על השבת הבנים הביתה ופירוז הרצועה

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/05/21 14:58 יג בסיון התשפא

סטרוק לאורנה ברביבאי: "כנסי דיון דחוף בנושא עזה"
ח"כ סטרוק, צילום: Miriam Alster/FLASH90

מדינת ישראל מתאוששת ממבצע שומר החומות ובדרום חוזרים לשגרה, למרות הפסקת האש שהחלה בלילה שבין חמישי לשבת בשבוע שעבר יש מי שלא נרגע ולא מניח את הנושא בצד. יו"ר סיעת הציונות הדתית ח"כ סטרוק החתימה היום (ב') חברי כנסת רבים על מכתב דחוף ליו"ר ועדת החוץ והביטחון אורנה ברביבאי בדרישה לדון בדיון דחוף בוועדת חוץ ובטחון בנושא יחסי ישראל-עזה בעקבות מבצע שומר החומות.

במכתב נאמר כי בעקבות מבצע 'שומר החומות' נקבעו או עומדים להיקבע או מן הראוי שיקבעו כללים ביחסי ישראל-עזה הנוגעים לשיקומה, כלכלתה, תברואתה ותנאיה ההומניטארים של עזה לצד כללים הנוגעים לצורך פירוזה, מניעת חימושה ושיקומה של תשתית הטרור. עוד נכתב כי יש לדון בסוגיית החזרת חללי צה"ל מצוק איתן אורון שאול והדר גולדין לקבר ישראל והשבת הנעדרים מעזה. "מן הראוי שמליאת הועדה תקבל דיווח ותדון בנושא בתוך זמן קצר." כתבה סטרוק.

על המכתב חתומים חברי כנסת ממספר סיעות: אבי דיכטר, ניר ברכת ושלמה קרעי מהליכוד, זאב אלקין מתקוה חדשה, מתן כהנא מימינה, אלי אבידר מישראל ביתנו, מיכאל מלכיאלי מש"ס, ואופיר סופר ואיתמר בן גביר מהציונות הדתית. 

עפ"י תקנון הכנסת על יו"ר הועדה להיעתר לבקשה כזו בתוך זמן קצר, סטרוק שלחה את הכתב על רקע החלטתה של ישראל לסיים את המבצע ולצאת להפסקת אש ללא תנאים ברורים, החלטה שעוררה את זעמם של משפחות הנעדרים והחללים.