יוסי דגן ממריא לארה"ב: "בתכנית טראמפ יש גם סכנות"

ראש מועצת שומרון יוצא לסדרת פגישות בהולה בארה"ב עם בכירים במפלגה הרפובליקנית ומנהיגים אוונגליסטים, כדי להציב את "הקווים האדומים" של ההתיישבות. דגן: "להחיל ריבונות על כל מרחבי הישובים, להוריד את מדינת הטרור משולחן הדיונים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/01/20 11:32 כט בטבת התשפ

יוסי דגן ממריא לארה"ב: "בתכנית טראמפ יש גם סכנות"
יוסי דגן בפגישה עם חברי קונגרס, צילום: מועצה אזורית שומרון

יוסי דגן יוצא לוושינגטון. בשל החשש מ'מוקשים' בתכנית המאה של הנשיא טראמפ, יוצא הערב (א') ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, לוושינגטון, להיפגש עם חברי קונגרס ובכירים במפלגה הרפובליקנית שקרובים לנשיא ארה"ב דונאלד טראמפ, ועם מנהיגים אוונגליסטים, עמם הוא נמצא בקשר בשנים האחרונות, וזאת במטרה להציב בפניהם את הקווים האדומים של ההתיישבות אותם, לדבריו, אסור לחצות בכל הסדר עתידי שיבוא.

דגן יגיע לוושינגטון במקביל לראש הממשלה נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ, שצפויים לשמוע מהנשיא טראמפ את מתווה תכנית השלום שלו.

דגן אמר כי "התוכנית היא תוכנית חשובה וגם היסטורית. ראשית לכל צריך לשבח את נשיא ארה"ב דונאלד טראמפ ובפרט את ראש הממשלה בנימין נתניהו, שמוביל קו מדיני חשוב ואסטרטגי, הישגנו הישג גדול בכך שהכרה בהתיישבות ביו"ש וריבונות על השולחן הן בארה"ב והן בישראל. עם זאת צריך לשים לב גם לכוכבית ולמה שכתוב באותיות הקטנות, להיזהר מכך שהמילים 'החלת ריבונות', יהפכו למסך עשן שמכסה את עינינו מלראות את המשמעות של תכנית המאה, כפי שהתפרסמו חלקים ממנה. בתכנית יש גם סכנות".

אמש פתחה המועצה האזורית שומרון בקמפיין שמציב את הקווים האדומים של ההתיישבות: "לא נסכים להקמת מדינה פלסטינית. לא לחלוקה בין ישובים בתוך גושי ההתיישבות ליישובים מחוץ לגושי ההתיישבות, לא להפקרת ישובים כמובלעות בתוך שטח  מדינת טרור כפי שנעשה לנצרים, לא להעברת שטחי C ל-B ונסיגות נוספות.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן