נתניהו על תכנית טראמפ: "הזדמנות של פעם בהיסטוריה"

ראש הממשלה, שייצא מחר לוושינגטון, דיבר בפתח ישיבת הממשלה על ההזדמנויות והאתגרים שבביקור ובעסקה, והתייחס ליום השואה הבינלאומי, שיחול ביום שני

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 26/01/20 10:41 כט בטבת התשפ

נתניהו על תכנית טראמפ: "הזדמנות של פעם בהיסטוריה"
ישיבת הממשלה, צילום: פלאש 90, מארק ישראל סלם

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בירך הבוקר (א') בפתח ישיבת הממשלה על דבריו של שר החוץ של איחוד האמירויות, עבדאללה בן זאיד, לזכר נספי השואה, לקראת יום השואה הבינלאומי שיחול מחר: "אני מברך גם על אמירתו החשובה של שר החוץ של איחוד האמירויות עבדאללה בן זאיד, הוא העלה את זכרם של נספי השואה וקרא להילחם בגזענות, בשנאה ובקיצוניות. האמירה של עבאללה בן זאיד היא אמירה פורצת דרך ביחסו של העולם הערבי לשואה. היא גם סימן לשינוי ביחס של העולם הערבי לישראל - עוד אחד מהסימנים הללו.
אני מברך על ביקורו של ד"ר מוחמד אל-עיסא, יו"ר אגודת חכמי הדת המוסלמיים בסעודיה, שביקר באושוויץ ביום חמישי שעבר. זהו עוד סימן דרך לשינוי ביחסם של גופים מוסלמיים וכמובן מדינות ערביות לישראל, לשואה ולעם היהודי".

בהמשך דבריו אמר ראש הממשלה כי הביקור אליו הוא יוצא בוושינגטון הוא "הזדמנות של פעם בהיסטוריה", ואסור להחמיץ אותה: "אנחנו בעיצומם של אירועים מדיניים מאוד דרמטיים, אבל השיא עוד לפנינו. בעוד זמן קצר אצא לוושינגטון ואפגש מחר עם ידידי, נשיא ארה"ב דונאלד טראמפ, שיציג את 'תוכנית המאה' שלו. אני חושב שפעם אחת בהיסטוריה יש הזדמנות כזאת, ואסור לנו להחמיץ אותה. במשך שלוש שנים אני משוחח עם הנשיא טראמפ ועם צוותו על הצרכים הביטחוניים והלאומיים שלנו - עשרות רבות של שיחות, מאות שעות. אני מצאתי בכל השיחות הללו אוזן קשבת בבית הלבן לצרכים החיוניים של מדינת ישראל. 

"אני יוצא לוושינגטון בתחושת שליחות גדולה, אחריות גדולה והזדמנות גדולה, ואני מלא תקווה שנוכל לעשות היסטוריה".