מאחורי הקלעים: כך התנהלו הבחירות לראשות מועצת יש"ע

רגע לפני ההכרזה על התוצאות, הבחירות לראשות מועצת יש"ע מספקות הרבה אמוציות. מזכ"ל 'אמנה' זמביש מפעיל לחצים על ראשי המועצות לבחור במועמד המועדף עליו, ואנשיו של השר סמוטריץ' הקימו חמ"ל מן העבר השני

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 04/11/19 16:07 ו בחשון התשפ

מאחורי הקלעים: כך התנהלו הבחירות לראשות מועצת יש"ע
יגאל להב, צילום: כיפה

בעוד זמן קצר יוכרז הזוכה בבחירות לראשות מועצת יש"ע, המתקיימות היום (ב') בין שני ראשי מועצות מכהנים ביהודה ושומרון: יגאל להב מקרני שומרון מול דוד אלחיאני מבקעת הירדן. שני ראשי המועצות הנוספים שהודיעו על התמודדות, יוחאי דמרי מהר חברון ושלמה נאמן מגוש עציון, הסירו את מועמדויותיהם הבוקר.

הבחירות הללו, שמועדן נקבע רק בשבוע שעבר, במה שבציר האופוזיציוני כינו 'מחטף', נחשבות לגורליות במיוחד לעתיד ההתיישבות. יגאל להב מייצג את הציר המתנגד להנהגה הנוכחית, ומובל על ידי ראש מועצת שומרון יוסי דגן, שהחרים בשנים האחרונות את ישיבות המועצה, ומועצתו לא מעבירה כספים למועצת יש"ע, יחד עם ראש מועצת בנימין ישראל גנץ, ואלחיאני מוביל את הציר ה'ממלכתי', בו תומכים ראש תנועת 'אמנה', זאב חבר 'זמביש', וראשי ההתיישבות הוותיקים.

בראיון שקיימנו עם להב בשבוע שעבר הוא העביר ביקורת רבה על ההתנהלות הנוכחית של המועצה, ואם ייבחר נראה כי מועצת יש"ע תשנה את פניה מקצה לקצה.

החל מהבוקר החל חבר לקיים שיחות עם כל ראשי המועצות האזוריות, המקומיות והערים המכהנים ביהודה ושומרון, הכוללים 25 איש, המהווים את הגוף הבוחר, והפעיל עליהם לחצים במטרה לשכנע אותם לתמוך באלחיאני בטענה, שבעיקרה נכונה, שהמטרה של להב והציר של דגן-גנץ הוא להדיח אותו מעמדת ההשפעה במועצה.

מנגד, אנשיו של שר התחבורה ויו"ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ', המזוהה עם ציר דגן-גנץ (למעשה הם מזוהים איתו, בעיקר גנץ), הקימו חמ"ל ומפעילים לחצים משלהם עבור המועמד מטעמם, יגאל להב.

בשני הצדדים אומרים כי הסיכויים שלהם לנצח טובים. על פניו נראה שלהב הגיע עם תמיכה מגובשת יותר ליום הבחירות, אך ייתכן שהלחץ מצידו של זמביש עשה את שלו. גורם נוסף המעורה בפרטים העריך בשיחה עם חדשות כיפה כי קיים סיכוי גבוה שההכרעה תגיע דווקא מראשי הרשויות החרדים, ראשי הערים בית"ר עלית ומודיעין עלית וראש מועצת עמנואל, המהווים, על פניו, לשון מאזניים בבחירות, וצפויים לפעול לפי הצרכים של יישוביהם ולאו דווקא על פי ציר פוליטי כזה או אחר.