בשבוע הבא: בחירות לראשות מועצת יש"ע

ביום שני תתקיימנה הבחירות לראשות מועצת יש"ע, כאשר על מקומו של חננאל דורני המסיים את תפקידו מתמודדים ארבעה ראשי מועצות - שלמה נאמן, יוחאי דמרי, דוד אלחייני ויגאל להב

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 30/10/19 15:02 א בחשון התשפ

בשבוע הבא: בחירות לראשות מועצת יש"ע
יו"ר מועצת יש"ע חננאל דורני (במרכז) עם יגאל דילמוני (מימין) ושילה אדלר, צילום: הדס פרוש, פלאש 90

הבחירות לראשות מועצת יש"ע יוצאות לדרך. לאחר שהיו"ר המכהן של המועצה, ראש מועצת קדומים חננאל דורני, החליט לא להתמודד לקדנציה שנייה, ארבעה מועמדים יתמודדו על התפקיד במקומו.

הבחירות לראשות המועצה יתקיימו ביום שני הקרוב במשרדי המועצה בירושלים, וראשי המועצות המכהנים יוכלו לבוא ולהצביע למועמד המועדף עליהם. הבחירות יתקיימו בהשגחת ועדת קלפי, בין השעות 10:00 בבוקר ל-16:00 אחרי הצהריים, ולאחר מכן ייספרו הקולות ויוכרז הזוכה.

על התפקיד מתמודדים ארבעה, כולם ראשי מועצות מכהנים, כפי שהוחלט במליאת המועצה לאחר הבחירות הקודמות. ראש מועצת גוש עציון, שלמה נאמן, ראש מועצת הר חברון, יוחאי דמרי, ראש מועצת בקעת הירדן דוד אלחייני וראש מועצת קרני שומרון יגאל להב.

כל המועמדים - ראשי מועצות מכהנים

לפני כשנתיים, ערב בחירתו של יגאל דילמוני לתפקיד, ניסו גורמים בהתיישבות להביא למינויו של השר לשעבר אפי איתם לתפקיד יו"ר המועצה, מועמדות שנתקלה בהתנגדות רבה, משום שאיתם נתפס כמועמד חיצוני. לאחר בחירתו של דילמוני הוחלט במליאת המועצה כי רק ראש מועצה מכהן יוכל לעמוד בראש המועצה, בניגוד לעבר, כאשר עמד בראש המועצה דני דיין.

כידוע, בהתיישבות קיימים מאבקי כוחות בין מי שנחשבים לזרם הוותיק בהנהגה, עמו מזוהה כיום מועצת יש"ע ותנועת 'אמנה', מול הציר של ראשי המועצות החדשים, אותו מוביל יוסי דגן ובאחרונה גם ישראל גנץ. כפי שפרסמנו בעבר, בסביבת הציר של דגן-גנץ קיוו להכניס לראשות המועצה מישהו 'משלהם', כשהשם הבולט שעלה היה שמו של אביחי בוארון, שעמד בראש מטה המאבק של עמונה. אך כעת נראה כי מה שהיה במועצת יש"ע הוא מה שיהיה, ומי שלא ייבחר מבין ארבעת המועמדים, צפוי להמשיך ולהוביל באותו הכיוון.