צפו "רוצח","בוגד": מח"ט בנימין הגיע לנחם את משפחת הנרצח - וגורש בצעקות

מפקד חטיבת בנימין, אל"מ אליאב אלבז הגיע לנחם את משפחתו של הראל מסעוד הי"ד, שנרצח בפיגוע ליד עלי, וגורש בקללות על ידי פעילי ימין שנכחו במקום | דובר צה"ל: "אירוע חריג שלא מתקבל על הדעת"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 26/06/23 23:58 ז בתמוז התשפג

"רוצח","בוגד": מח"ט בנימין הגיע לנחם את משפחת הנרצח - וגורש בצעקות
צילום: מתוך עמוד הטוויטר של חנן גרינווד

מפקד חטיבת בנימין, אלוף משנה אליאב אלבז, הגיע הערב (ב') ליד בנימין כדי לנחם את משפחתו של הראל מסעוד הי"ד, שנרצח בפיגוע ליד עלי בשבוע שעבר, וגורש בקללות על ידי פעילי ימין שנכחו במקום. הפעילים קראו לעבר אלבז "בוגד", "רוצח", "איך הוא מעז להראות כאן את פניו", "הדם של החבר שלי על הידיים שלך".

צפו בתיעוד:

דובר צה"ל התייחס לתקרית ומסר כי מדובר באירוע חריג. "מפקד חטיבת בנימין, אלוף-משנה אליאב אלבז, הגיע הערב לנחום את אחת ממשפחות הנרצחים מהפיגוע בסמוך לעלי ביום שלישי האחרון. האנשים במקום נהגו כלפיו באופן שאינו ראוי ואינו מכבד והוא עזב את המקום. מדובר באירוע חריג ושאינו מתקבל על הדעת כלפי מפקד שעושה לילות כימים להבטחת ביטחון התושבים".

אל"מ אליאב אלבז צילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל מגבה את המח"טים ביו"ש: "עשייתם החשובה ראויה לכל הערכה"

נציין כי מח"ט בנימין, אל"מ אליאב אלבז הגיע בצהריי השבת האחרונה לעטרת ובצאתה השתתף בעצמו בבידוק תושבי הישוב ואורחים שיצאו ונכנסו ליישוב, מצב שהוליד מחאת תושבים ואנשי ציבור נגדו. בתוך כך, הרמטכ"ל, רב אלוף הרצי הלוי נשא הערב (ב') נאום בטקס מינויים ודרגות והדגיש כי הוא גאה במפקדי החטיבות ביהודה ושומרון ומגבה אותם באופן מלא.

הרמטכ"ל הלוי: "יש התפתחויות שליליות"

הרמטכ"ל הלוי:, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

"אני גאה במח"טים שלנו בכל הגזרות ובפרט בימים אלה במח"טים ביהודה ושומרון", אמר הלוי בנאומו, "מפקדי חטיבות העומדים בראש אנשיהם, נלחמים בטרור ושומרים על אזרחי ישראל תוך שהם מסכנים את חייהם, ונמצאים בראש גם כשנדרש למנוע פגיעה בתושבים פלשתינים, לצערנו על ידי אזרחים ישראלים – שתי המשימות האלה משרתות את ביטחון המדינה ואזרחיה. עשייתם החשובה ראויה לכל הערכה, ואני מגבה אותם באופן מלא ובלתי מתפשר".