"תתביישו לכם": בקואליציה מגנים את תקיפת המח"ט

לאחר שמח"ט בנימין גורש בקללות מיד בנימין כשהגיע לנחם את משפחתו של הראל מסעוד הי"ד, בקואליציה הביעו גינויים חריפים: ""גם אם יש זעם או טענות, זאת לא הדרך"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/06/23 07:38 ח בתמוז התשפג

"תתביישו לכם": בקואליציה מגנים את תקיפת המח"ט
אל"מ אליאב אלבז, צילום: דובר צה"ל

גינויים חריפים במערכת הפוליטית לאחר שמפקד חטיבת בנימין, אלוף משנה אליאב אלבז, גורש אתמול בערב (ב') מניחום אבלים בביתו של הראל מסעוד הי"ד, שנרצח בפיגוע בשבוע שעבר. מח"ט בנימין הגיע ליד בנימין כדי לנחם את המשפחה השכולה וגורש בקללות על ידי פעילי ימין שנכחו במקום. הפעילים קראו לעבר אלבז "בוגד", "רוצח", "איך הוא מעז להראות כאן את פניו", "הדם של החבר שלי על הידיים שלך". בתוך כך, תושבי היישוב עטרת עודכנו כי אלבז יגיע לפגישה עם התושבים בעקבות אירועי השבת האחרונים.

"גם אם יש זעם או טענות, זאת לא הדרך"

גם במפלגות הימין, שלא מיהרו לגנות את פעולות התגמול היהודיות בכפרים פלשתיניים בשבוע האחרון, מיהרו להביע תמיכה במח"ט: "תקיפת המח"ט היא חמורה מאד וראויה לכל גינוי", צייץ שר האוצר בצלאל סמוטריץ'. "לא יכולה להיות שום הבנה או הצדקה לקריאות נוראיות אלה כלפי מפקד בצה"ל שמוסר את נפשו על הגנת עם ישראל, מדינת ישראל וההתיישבות. תתביישו לכם!"

גם בן גביר הגיב: "גם אם יש זעם או טענות, זאת לא הדרך להטיח ביקורת, וודאי במקרה של מח"ט בצה"ל. אין שום מקום להתנהגות כזאת וקריאות כאלה נגד מפקדים בצה"ל".

ראש הממשלה בנימין נתניהו גינה גם הוא את האירוע, ואמר כי, "התקיפה והגידופים נגד מח"ט בנימין, אל"מ אליאב אלבז, שמפקד על הכוחות ששומרים על אזרחי ישראל הם חרפה ואני מגנה אותם בתוקף. לא נקבל ולא נכיל כל סוג של אלימות נגד קציני וחיילי צה"ל".

שר הביטחון יואב גלנט שוחח עם המח"ט בעקבות האלימות שספג, ושיתף בטוויטר: "שוחחתי הלילה עם מפקד חטיבת בנימין אל"מ אליאב אלבז, בעקבות האלימות הנבזית שספג ביד בנימין. אל"מ אלבז הוא קצין מצטיין, המקדיש את חייו למען ביטחון ישראל ופועל לילות כימים להגנה על אזרחיה. פגיעה בחיילי וקציני צה"ל כמוה כפגיעה בדגל המדינה".

מח"ט בנימין בודק את תושבי עטרת בכניסה ליישוב

מח"ט בנימין בודק את תושבי עטרת בכניסה ליישוב צילום: חוננו

הרמטכ"ל מגבה את המח"טים ביו"ש: "עשייתם החשובה ראויה לכל הערכה"

נציין כי מח"ט בנימין, אל"מ אליאב אלבז הגיע בצהריי השבת האחרונה ליישוב עטרת שבבנימין, ובצאתה השתתף בעצמו בבידוק תושבי הישוב ואורחים שיצאו ונכנסו לישוב בניסיון לאתר נערים שחשודים בהצתת בתים ורכוש בכפר הקרוב אום-ספא, מצב שהוליד מחאת תושבים ואנשי ציבור. זאת לאחר שנערי גבעות באזור טענו שהותקפו בשבת על ידי מחבלים מאום ספא ובתגובה שרפו בתים ומכוניות בכפר- לאחר מכן ברחו מהאזור, חלקם לתוך הישוב הקטן.