תוכנית יו"ש נחשפת: המנהל האזרחי, בנייה נרחבת ואכיפה ביישובים ערביים

הרפורמה המקיפה הבאה של הממשלה תעשה מהפכה ביהודה ושומרון. בתכנון: בניית אלפי יחידות וכינוס מת"ע על בסיס חודשי. המינהל האזרחי יאוזרח והאכיפה בכפרים הפלשתיניים תהיה משמעותית

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 25/01/23 07:46 ג בשבט התשפג

תוכנית יו"ש נחשפת: המנהל האזרחי, בנייה נרחבת ואכיפה ביישובים ערביים
סמוטריץ' ונתניהו בפגישתם אמש, צילום: ללא

רפורמה נרחבת ביו"ש: לאחר הרפורמה המקיפה במשרד המשפטים, מתכננת הממשלה את הרפורמה המקיפה הבאה שתיגע ביהודה ושומרון. על פי פרסום ב"ישראל היום", מדובר במהפכה של ממש והרפורמה תכלול הרחבת הבניה, כינוס מועצת התכנון על בסיס חודשי ומהפכה במנהל האזרחי.

צפו בדבריו של סמוטריץ':

המהלך הראשון שהממשלה מתכננת הוא כינוס מיידי של מת"ע, מועצת התכנון העליונה ביו"ש, על מנת לאשר באופן מיידי את תוכניות הבניה לכ-18 אלף יחידות דיור חדשות. בנוסף מתוכננים בממשלה לכנס את המועצה באופן קבוע פעם בחודש, נזכיר כי עד כה כונסה המועצה פעם בשלושה חודשים ולעיתים אפילו יותר.

התוכניות למנהל האזרחי

סעיף נוסף ברפורמה נוגע למנהל האזרחי, בממשלה מעוניינים "לאזרח" את המנהל, דבר שיאפשר לכלל משרדי הממשלה לפעול ביהודה ושומרון מבלי להזדקק לאישורי משרד הביטחון ומפקד פיקוד המרכז שהוא הסמכות ביהודה ושומרון.

סמוטריץ

סמוטריץ' עם גלנט צילום: ללא

עוד מדובר בתוכנית על הרחבת האכיפה ביהודה ושומרון ובמיוחד בכפרים ערביים. על פי המתווה, בתוכניות העבודה של הממשלה, גודל האוכלוסייה יכלול בתוכו גם חלק מהתושבים הפלשתיניים במרחב. הדבר יגדיל את מספר התושבים מ-500 אלף ל2.5 מיליון. המהלך מהווה סוג של מיני סיפוח ובכל מקרה מדובר במהפכה של ממש.

התוכנית לאביתר והפגישה עם ראשי הרשויות ביו"ש

כזכור, לאחר פינוי מאחז "אור חיים" והמאבק המתוקשר על השר סמוטריץ', נפגש שר הביטחון יואב גלנט עם ראשי ראשויות מרחבי יהודה ושומרון. בפגישה דובר על חלקים מהרפורמה המתוכננת ובתוכם התקדמות באישור היישוב אביתר, כמו שפורסם לראשונה בחדשות בכיפה.