סמוטריץ' מגיב לתוכנית העליה לאביתר: "אני עובד על זה וזה יקרה בקרוב"

לאחר הפרסום בחדשות כיפה על ההתארגנות לעליית אלפי אנשים לאביתר, מגיב שר האוצר סמוטריץ' ואומר: "הייתה כאן התחייבות חד משמעית של הממשלה" | באביתר נערכים להעלות אלפי אנשים ליישוב בליל הסדר הקרוב

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 23/01/23 18:23 א בשבט התשפג

סמוטריץ' מגיב לתוכנית העליה לאביתר: "אני עובד על זה וזה יקרה בקרוב"
סמוטריץ' בישיבת הסיעה היום, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מגיב לתוכניות באביתר: שר האוצר ויו"ר מפלגת הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ' מגיב היום (ב') על התכנון של תנועת נחלה להעלות בליל הסדר אלפי אנשים ליישוב אביתר. במענה לשאלת כתב כיפה, עמיאל ירחי אומר השר סמוטריץ' כי ההסכם חייב להתקיים ומסביר גם את השיקול הבטחוני בהחלטה.

צפו בדבריו של סמוטריץ':

"הסכם אביתר צריך להיות מקוים בהקדם משתי סיבות" אומר סמוטריץ', "אחד, כי הסכמים צריך לכבד, זה אלף בית של אמון בין ממשלה לאזרחים בכלל. ויש לא מעט הסכמים שהממשלה הקודמת חתמה עליהם ואנחנו מחוייבים להם". עוד אומר סמוטריץ': "נקודת המוצא שלי אומרת שמה שנחתם, צריך לקיים. הייתה כאן התחייבות חד משמעית של הממשלה הקודמת וצריך לקיים".

"הסיבה השניה היא ביטחונית" ממשיך השר סמוטריץ', "אין מחלוקת על זה שאביתר ממוקם אסטרטגית על ציר הזה של תפוח - מגדלים, זה חשוב מאוד ביטחונית. לא סתם המיקום הזה נבחר, כמו ביישובים אחרים שנבחרו זה קרה אחרי מחשבה מאוד משמעותית, אנחנו מחוייבים לזה".

אז מתי זה יקרה?

"אני עובד על זה וזה יקרה בקרוב מאוד"

אביתר

אביתר צילום: Sraya Diamant/Flash90

התוכנית לעליה לאביתר: "הציפייה שלנו היא שעד ליל הסדר הישיבה תוסדר"

אמש פרסמנו כי בתנועת נחלה מתכננים להעלות בפסח הקרוב אלפי אזרחים לחגוג את ליל הסדר ביישוב אביתר. אחד הגורמים המתכוננים לעליה אמר לחדשות כיפה כי "בהסכמים הקואלציוניים כתוב 'הממשלה תקיים את מתווה אביתר לאלתר' וההכרזה כבר מוכנה, מיד עם ההכרזה הישיבה עולה, הציפייה שלנו היא שעד ליל הסדר הישיבה תוסדר".

נזכיר כי שרי הימין התחייבו להסדרה של המקום ובסעיף 125 בהסכמים הקואליציוניים נכתב: "משרדי הממשלה הנוגעים בדבר יקדמו לאלתר את מימוש "מתווה אביתר" שנקבע על ידי הממשלה ה-36" אם כן נראה כי העלייה חזרה ליישוב אכן תקרה בקרוב. החזרה המתוכננת, מתבססת על הסיכומים אליה הגיעה הממשלה הקודמת בתחילת כהונתה. במסגרת הסיכומים, פונה היישוב ולמתיישבים הובטח כי אחר בחינת הקרקע, תוחזר הישיבה למקום.

סמוטריץ

סמוטריץ' באביתר. ארכיון | צילום: רועי חדי

מתכוננים לאלפי אנשים

כאמור, בהודעה שנשלחה באחת הקבוצות הנוגעות לעלייה לקרקע ובהכנות לאירוע האלפים בפסח, מחפשים המארגנים קייטרינג ל-1500 - 2000 אנשים. כך נכתב בהודעה: "ערב טוב, כחלק מהכנות לליל הסדר באביתר, מחפשים קייטרינג עבור 1500-2000 מנות (כשרות מהודרת בלבד)" לצורך העניין גם נפתח מייל מיוחד שדרכו מאורגנים כל ענייני ליל הסדר באביתר.

בתנועת נחלה הגיבו לפרסום ואמרו: "סעיף העליה לאביתר קיים בהסכמים הקואליציוניים של כל מפלגות הקואליציה. הכניסה של הישיבה והמשפחות לאביתר תהיה בעזרת ה' כבר בחודש הקרוב, בעזרת ה' אנחנו מתכננים ליל סדר גדול באביתר לחיזוק הישיבה והמשפחות".