ימינה חוגגת ובהתיישבות הצעירה מצננים את ההתלהבות: "לא נתייחס לשמועות"

בסוף דיון שהתקיים אתמול במשרד הביטחון ולאחר שחוות הדעת הוצגו, הוסכם על ניסוח צו שיאפשר לשר הביטחון לחבר לחשמל חלק מההתיישבות הצעירה | ימינה: "לא ננוח עד שיזרום חשמל לבתי המשפחות". בהתיישבות הצעירה לא מפתחים ציפיות

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 24/02/22 09:38 כג באדר א'

ימינה חוגגת ובהתיישבות הצעירה מצננים את ההתלהבות: "לא נתייחס לשמועות"
גבעת אסף, מועצה אזורית בנימין, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

במשרד המשפטים התקיים אתמול דיון מכריע על חיבור ההתיישבות הצעירה לחשמל. במהלך הדיון בו לקחו חלק יועמ"ש איוש, ויועמ"ש משרד הביטחון והמשנה ליועמ"שית, עו"ד כרמית יוליס. בסוף הדיון ולאחר חוות הדעת שהוצגו, הסכימו על ניסוח צו שיאפשר לשר הביטחון לחבר לחשמל כחצי מהיישובים בהתיישבות הצעירה, כ-40. הבוקר (ה') במפלגת ימינה ברכו על המהלך.

"מפלגת ימינה מברכת על ההתקדמות בחיבור החשמל להתיישבות הצעירה בעקבות הסיכום המשפטי מאמש. על פי חוות הדעת, ניתן לאשר חיבור של עשרות יישובים לרשת החשמל הארצית. זו בשורה גדולה להתיישבות. מחזקים את שר הביטחון וכעת נדאג שההחלטה תעבור באופן סופי, לא ננוח עד שיזרום חשמל לבתי המשפחות בהתיישבות", נכתב בהודעה מטעם המפלגה. 

בפורום ההתיישבות הצעירה לא מתרגשים. "כרגע לא נתייחס לשמועות. כמות היישובים שיוכלו להתחבר לחשמל תלויה בניסוח המדויק של הקריטריונים. נגיב בצורה מסודרת לאחר שנראה את נוסח הצו ונוודא שהוא אכן  מסדיר את כל הישובים ולא משמש כעלה תאנה".

נציין כי נכון לשעה זו הצו המדובר עדיין לא נכתב, והדברים תלויים בניסוח המדויק ובקריטריונים שיכתבו בו.

שקד ואורבך באביגיל, השבוע

שקד ואורבך באביגיל | השבוע צילום: מאיר אליפור

שרת הפנים איילת שקד ביקרה ביום שלישי ביישוב אביגיל בהתיישבות הצעירה יחד עם ראש מועצה אזורית הר חברון יוחאי דימרי, ויו״ר סיעת ימינה ניר אורבך. "היישוב אביגיל הוא ישוב שאני מלווה באופן אישי כבר הרבה מאוד שנים, אנחנו פועלים בהובלת שר הביטחון להסדיר את החשמל - זה התנאי הבסיסי וגם להסדיר את ההתיישבות כולה ולמנוע השתלטות של פלסטינים בשטחי C", אמרה שקד.

אורבך אמר: "אנחנו פה לא רק באירוע התיישבותי, ציוני, אלא בעיקר באירוע ביטחוני. ההתיישבות הצעירה היא החומת מגן ביננו לבין ההשתלטות הערבית על שטחי C והיא שומרת לנו על הנגב”.

צפו בביקור שקד באביגיל: