נלכד מחבל נוסף שאיים לפגוע בראש המועצה המאויים ביותר בישראל

כוח של סיירת צנחנים עצר פעיל טרור, שאיים לפגוע בראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, על רקע ההסכם שהשיג להסדרת ההתיישבות באביתר: "לא נכנע לאיומים, נמשיך לבנות את ההתיישבות" | בחודש שעבר נתפס פעיל טרור ראשון

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 30/08/21 13:20 כב באלול התשפא

נלכד מחבל נוסף שאיים לפגוע בראש המועצה המאויים ביותר בישראל
אילוסטרציה, צילום: Wisam Hashlamoun/FLASH90

כוח סיירת צנחנים עצר פעיל טרור שאיים לפגוע בראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, שנחשב לראש המועצה המאויים ביותר בישראל. האיומים על חייו של דגן הגיעו סביב המתווה להסדרת ההתיישבות באביתר שנחתם לפני כחודשיים. פעיל הטרור נחקר במשטרה בחשד לאיומים בפגיעה בדגן על רקע לאומני.

דגן הגיב למעצר ואמר כי שמח על הפעילות המהירה והנחושה של כוחות הביטחון. "האיומים הללו רק מחזקים אותי בחשיבות המשימה של בניית השומרון, יחד עם התושבות והתושבים הנפלאים בכל הישובים, נמשיך לפעול בכל הכח למען בניית ההתיישבות לא נרתע מאיומים".

יוסי דגן בזמן מעצר המחבלים

יוסי דגן. צילום: שאול חיון

נזכיר כי לפני מספר שבועות נעצר פעיל טרור נוסף, עצאם חמאיל מהכפר ביתא, אשר איים לפגוע בראש מועצת שומרון, מה שהפך אותו למאויים בדרגה 6 ובכך הפך לראש הרשות המאויים ביותר בישראל. בעקבות הדברים הוצמדה לדגן אבטחה של 24 שעות, הן בביתו והן בצמוד אליו.

האיומים כלפי דגן התגברו, בעקבות המהלך להסדרת הישוב אביתר והסכם הפשרה בין הממשלה לתושבי אביתר והמועצה האזורית שומרון, שיביא להקמת ישיבה והתיישבות במקום. על פי ההסדר שנחתם בין הממשלה לתושבי אביתר והמועצה האזורית שומרון, סוכם בין השאר כי המשפחות יירדו מהשטח, הבתים יישארו על תילם, ואת התושבים תחליף פלוגת חיילים במקום.

בימים אלה ממשיך להתקיים סקר הקרקעות ולאחר הכרזה על אדמות מדינה תקום במקום ישיבה ולאחר מכן התיישבות. המנהל האזרחי נמצא בעיצומו של סקר הקרקעות בישוב אביתר, כדי שבסיומו יהיה ניתן להכריז על המקום כאדמת מדינה לקראת התיישבות.

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן