מיכאלי דורשת לקצץ מתקציב כבישי יו"ש | עודד רביבי: "פגיעה בפלשתינים"

שרת התחבורה המיועדת טרם נכנסה לתפקידה החדש וכבר מעוררת סערה עם כוונתה לקצץ מיליארד וחצי שקלים מתקציב הכבישים ביהודה ושומרון. ישראל גנץ בתגובה: "כך מבצעים התנתקות ב-2021 ושלא יספרו לכם אחרת"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 08/06/21 19:33 כח בסיון התשפא

מיכאלי דורשת לקצץ מתקציב כבישי יו"ש | עודד רביבי: "פגיעה בפלשתינים"
הכביש מאיתמר המוביל ל-100 המשפחות המתגוררות בגבעות הסמוכות, צילום: אלעד הומינר

שרת התחבורה המיועדת ויו"ר מפלגת העבודה, מרב מיכאלי, טרם נכנסה לתפקידה המחייב, וכבר מעוררת סערה בגוש השינוי ומחוצה לו בימין. ב'ישראל היום' פורסם כי ויכוח פרץ בין חברי הכנסת איילת שקד וזאב אלקין לבין מיכאלי על התקציב המיועד לפיתוח כבישים ותחבורה ביהודה ושומרון

במועצת יש"ע הפעילו לחץ על אלקין ושקד, שדורשים כעת תקציב דומה לזה שמועבר בממשלה הנוכחית בגובה של כ-2.5 מיליארד שקלים. שרת התחבורה לעתיד מתנגדת ומוכנה להקצות כמיליארד שקלים בלבד. אלקין ומיכאלי הכחישו את הפרסום.

מיכאלי

מיכאלי. מעוררת סערה עוד בטרם נכנסה לתפקידצילום: Yonatan Sindel/Flash90

עוד לפני פרסום דרישת מיכאלי, ובעקבות הביקורת הרבה לאחר חשיפת ההסכמים הקואליציוניים אתמול, מתן כהנא מימינה ניסה להסביר בחשבון הטוויטר שלו כי ברמה האידאולוגית לא תהיה פגיעה באף צד בגוש השינוי. הערב הדברים נראים קצת אחרת עם הסערה שיצרה מיכאלי עוד בטרם החלה בתפקידה.

"כל הצדדים מבינים שבשנות קיומה של הממשלה לא תהינה פריצות דרך אידאולוגיות לאף צד", כתב כהנא". "כל הצדדים מבינים שבשנות קיומה של הממשלה לא תהינה פריצות דרך אידאולוגיות לאף צד. כל הצדדים מבינים שהדרך לקצר את ימיה של הממשלה הזו תהיה להתעקש על דברים שנמצאים בליבת האידאולוגיה של הצד השני".

"אלקין, השכל וסילמן - אתם יכולים לעצור את הרכבת - זה בידיים שלכם"

ראש מועצת בנימין, ישראל גנץ, הגיב לדרישת מיכאלי: "ביטול התקציב יפגע אנושות בפיתוח ההתיישבות ובזכויות האדם והאזרח של התושבים כאן. בשנתיים האחרונות קידמה הממשלה תכנית אב שיגשרו על הפער האדיר בתכנון תשתיות התחבורה כאן, וכעת כל זה תחת איום".

עוד הוא אמר כי מדובר בייבוש היישובים והקפאה בפועל של המפעל הציוני ביהודה ושומרון. "כך מבצעים התנתקות ב-2021 ושלא יספרו לכם אחרת. זאב אלקין, שרן השכל ועידית סילמן - אתם יכולים לעצור את הרכבת המסוכנת הזו. זה בידיים שלכם".


(גנץ לאחר הכרזת לפיד כי הצליח להקים ממשלה)

יו"ר מועצה מקומית אפרת, עודד רביבי, הגיב גם הוא לדברים, אך מזווית שונה. "אני מזמין את השרה המיועדת מירב מיכאלי לאפרת, לכביש המנהרות, לראות כיצד יחד הרחבת הכביש משרתת יהודים וערבים. אני מזמין את השרה המיועדת מיכאלי לבקר איתי באזורי התעשייה המשותפים, לשמוע מהפלשתינים עצמם על הצורך בפיתוח התשתיות".

עוד הוא הוסיף: "אני מזמין את השרה המיועדת מיכאלי לאפרת לפגוש את מאות משרתי המילואים, את אלפי משלמי המיסים ושהיא תסביר להם מדוע להם מגיע פחות מאזרחי ישראל בתחומי הקו הירוק. אני מזמין את השרה מיכאלי לחשב מסלול מחדש, כשרה עליה לשרת את האזרחים כולם, לראות את התמונה כולה ולהפנים כי אם בכוונתה לצמצם בפיתוח התשתיות היא תפגע בפלשתינים, ביחסי השכנות הטובה שנוצרו ובמו ידייה תרחיק את השלום".

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן התייחס אף הוא לדיווח ואמר: "ניסיון לבטל פרוייקטים תחבורתיים בטיחותיים מצילי חיים - אין לה מקום במדינה דמוקרטית המאפשרת שוויון זכויות. הבטיחות בדרכים והחיים של תושבי השומרון חשובים בדיוק כמו של תושבי תל אביב והרצליה הנוסעים בנתיבי איילון.  לגזור על תושבי השומרון, יהודים וערבים, סכנת חיים בכבישים חשוכים, צפופים ומסוכנים, בשל שיקולים פוליטים, זהו צעד לא לגיטימי, ולא נאפשר לעשותו. אני מצפה מכל המערכת הפוליטית לפעול בהגינות וביושר. אני מצפה מהדרג הפוליטי להבהיר שהדברים שפורסמו, אינם נכונים".