בניגוד לפרסומים הנגשת מערת המכפלה נמשכת | שר התיירות: "לא אתפשר"

שר התיירות אומר כי בניגוד לפרסומים, עבודות ההנגשה למערת המכפלה נמשכות כמתוכנן: "הזדמנות להפוך את המקום הקדוש, וההיסטורי הזה למוקד תיירותי משמעותי בארץ הנפלאה והיפה שלנו" | במידה והתקציב לא יספיק, משרדי ממשלה נוספים ירתמו לנושא

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 11/08/21 15:51 ג באלול התשפא

הנגשת מערת המכפלה נמשכת | שר התיירות: "לא אתפשר"
מערת המכפלה, צילום: shutterstock

שר התיירות יואל רזבוזוב, קבע היום (ד') כי בניגוד לפרסומים, פרויקט הנגשת מערת המכפלה ייצא אל הפועל כמתוכנן. מלבד ההנגשה, שיפוץ ושיפור המקום מבחינה חזותית זאת לטובת הפיכת המקום החשוב למוקד תיירותי שיוכל לארח בכבוד את מאות אלפי התיירים, היהודים והמוסלמים מרחבי העולם.

"פרויקט הנגשת מערכת המכפלה הוא הזדמנות להפוך את המקום הקדוש, וההיסטורי הזה למוקד תיירותי משמעותי בארץ הנפלאה והיפה שלנו", אמר שר התיירות, והוסיף: "אך לא אתפשר על פחות ממצוין. לא אתן ידי להוצאת כספי ציבור שלא תמקסם את ערכו".

רזבוזוב מחזק את עמדת המשרד כפי שהוצגה על ידי המנכ"ל אמיר הלוי למשרד הביטחון, המנהל האזרחי, רשות העתיקות ואנשי השלטון המקומי באזור, איפשר את המהלך רק כאשר הובטח לו כי התקציב ימוקסם לשמירה ושיפור חזות המקום, תוך פגיעה מינימאלית במקום ההיסטורי, כך שתהיה הולמת לאירוח תיירים. 

במשרד התיירות אומרים כי ההשקעה הכספית העיקרית בפרויקט הנגשת מערת המכפלה מגיע מתקציב המשרד, "זאת משום הפוטנציאל התיירותי הגדול במקום הקדוש ליהודים ולמוסלמים". עוד אומרים במשרד: "מעבר לערך החשוב שעולה מהנגשת המקום, חיזוק הקשרים הבינ"ל של ישראל במסגרת הסכמי אברהם ועם מדינות מוסלמיות נוספות צפויים להביא אל המקום מאות אלפי תיירים בשנה מרחבי העולם".

על כן סיכם שר התיירות  עם שרת הפנים, איילת שקד, שבמידה והכסף שהושקע, לא יספיק לשיפוץ ושיפור חזות המקום כך שיהווה מוקד תיירותי שניתן להתגאות בו, יתווסף לפרויקט תקציב נוסף אשר יגיע ממשרדי הממשלה הנוספים.

שי גליק מנכ"ל בצלמו מסר עם פרסום הכתבה בכיפה: "שמח שהנגשת המערה נמשכת כמתוכנן. אני מודה לשרת הפנים איילת שקד שהבטיחה להוסיף תקציב לשיפור המקום. מדובר במבנה העתיק ביותר בעולם המשמש לאורך כל השנים את ייעודו המקורי בית תפילה לכל העמים. נמשיך לפעול שהמקום יראה מכובד ונגיש כמו שמגיע לאתר כה קדוש ומכובד".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן