אבן פינה | עלות המסוף הגדול ביהודה ושומרון: כ-40 מיליון שקלים

המסוף והחניון שבנייתם צפויה להסתיים בעוד כשנה, יכללו 235 חניות לאוטובוסים, מרכז לוגיסטי ומסוף תחבורה ציבורית, אשר צפוי לתגבר ולשדרג את התחבורה הציבורית, ולשרת את כלל תושבי האזור. ראש מועצת שומרון: "בדרך למיליון יהודים בשומרון בשלב ראשון"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 31/05/21 18:15 כ בסיון התשפא

אבן פינה | עלות המסוף הגדול ביהודה ושומרון: כ-40 מיליון שקלים
הנחת אבן הפינה, צילום: רועי חדי

עבודות הבניה החלו בימים האחרונים, ואתמול (א') הונחה אבן הפינה למסוף וחניון תחבורה ציבורית חדשים סמוך לצומת רחלים בשומרון. החניון יכלול 235 חניות לאוטובוסים, ובמקום יהיה מרכז לוגיסטי ומסוף תחבורה ציבורית, אשר צפוי לתגבר ולשדרג את התחבורה הציבורית ולשרת את כלל תושבי האזור. בניית הפרויקט צפויה להסתיים בעוד כשנה ועלותו נאמדת בכ-40 מיליון שקלים.

בטקס נכחו ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, יחד עם שרת התחבורה מירי רגב וראש עיריית אריאל אלי שבירו. דגן הודה לרגב ואמר: "אנחנו זוכים להניח אבן פינה יחד עם חברי היקר אלי שבירו שאנחנו שותפים אמיתים באמת בכל דבר בכל ענין, מניחים אבן פינה למסוף לחניון המרכזי האזורי בכל אזור השומרון, בנימין ובקעת הירדן".

עוד אמר דגן כי מדובר ב"פרויקט בסדר גודל אחר מפרויקטים שהיו עד עכשיו בשומרון וזה מעיד על שני דברים: 1. על הגדילה הפורחת בשומרון. 2. על השרה שלנו שדוחפת בכל הכח באמת מכל הלב. זה ישדרג את התחבורה הציבורית לכל האזור, הפרויקט הוא חלק מהדרך למיליון יהודים בשומרון בשלב ראשון", מסר דגן.

"אני נוסעת ועוברת הרבה בשומרון, ביהודה ובבנימין וזה פשוט מדהים", אמרה רגב. "אני רואה שמה שבאמת עושים מהלב קורה. כשמתייחסים ליהודה ושומרון כחלק מארץ ישראל וממדינת ישראל ומעבירם תקציבים כי אנשים פה צריכים לקבל את מה שמגיע לכל אחד בכל מקום בארץ הזאת, ככה זה נראה זה נראה בתרבות זה היה בספורט ואנחנו רואים את זה גם היום בתחבורה."

"המסוף הזה שאנחנו שמים לו אבן פינה, שהוא בעצם לא רק חניון לילה אלה גם מרכז לוגיסטי יחד עם מרכז מסחרי, שבעצם מתחבר לכל התנופה שאנחנו מדברים אליה, של אוטובוסים בן עירונים ואוטובוסים עירונים וזה מתחבר לדבר הכי החשוב ביותר - תוכנית האב שאנחנו גיבשנו בתוכנית יהודה ושומרון".

גם ראש עיריית אריאל נשא דברים: "המסוף שנבנה כאן מפנה שטח גדול בעיר אריאל לטובת המשך התפתחות האוניברסיטה בעיר, האוניברסיטה תמשיך לצמוח".