ראש מועצת שומרון התמוטט באוהל מחאת ההתיישבות הצעירה

שבוע לאחר שהחל בשביתת הרעב, יוסי דגן התמוטט באוהל המחאה מול משרד ראש הממשלה. דגן פונה לבית החולים שערי צדק בירושלים והוא נבדק שם כעת. הרב רפי פרץ: "יוסי ידידי, רפואה שלמה. מאבקכם הוא מהמוצדקים שראינו פה השנה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 19/01/21 13:28 ו בשבט התשפא

ראש מועצת שומרון התמוטט באוהל מחאת ההתיישבות הצעירה
ראש מועצת שומרון מפונה לבית החולים, צילום: ללא

שבוע מהיום בו החל בשביתת הרעב יחד עם הנהגת ההתיישבות הצעירה בדרישה להסדיר את ההתיישבות הצעירה, ולהביא מים וחשמל ל 25,000 בני אדם ל-49 ישובים ביהודה ושומרון, התמוטט ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, באוהל המחאה מול משרד ראש הממשלה, בזמן דיון בהמשך המאבק.

דגן פונה על ידי מד"א לבית החולים שערי צדק בירושלים. אוריה לוברבוים השובת רעב עם דגן ומוחים נוספים, הזדעזע ואמר: "לא מבין מה קורה במדינה הזו. ראש מועצה צריך להתמוטט כדי לתת מים וחשמל לתושבים שלו?? זו בושה".

דגן העביר את לשכתו לאוהל המחאה של ההתיישבות הצעירה בתחילת השבוע שעבר, והחל לשבות רעב לפני שבוע. נשיא המדינה פנה אליו לפני כיומיים וביקש ממנו להפסיק את שביתת הרעב משום שהדבר מסוכן לבריאותו ולבריאות כל שובתי הרעב. דגן הודה לו על דאגתו אולם אמר: "לא יכול לשבת במשרד המחומם שלי ולאכול כשאלפי ילדים בשומרון בשיא החורף ללא מים וחשמל מסודרים".

שר הבריאות יולי אדלשטיין, פנה לדגן וביקש ממנו להפסיק את שביתת הרעב: "חבל, תתחיל לאט לאט לאכול, את המסר שלך העברת". דגן השיב: "אני מאוד מעריך שהתקשרת זה מאוד מחמם את הלב, אני לא אוכל. לא יכול להיות שהילדים שלנו בשומרון יהיו בני ערובה של וויכוחים בין פוליטיקאים בממשלה, אני ממש מודה לך שהתקשרת. לצערי אני לא יכול להפסיק את שביתת הרעב ואני אמשיך, ואני מצפה שהתושבים שלי יפסיקו להיות סוג ת' במדינה שלהם".

צילום: רועי חדי


ראש מועצה אזורית גוש עציון שלמה נאמן, הגיע לבקר את דגן בבית החולים, ואמר: "אנחנו מחזקים אותך. יחד נלחם להביא צדק לתושבים שלנו".

שר ירושלים ומורשת, הרב רפי פרץ, איחל רפואה שלמה לדגן, וצייץ בחשבון הטוויטר שלו: "יוסי ידידי, רפואה שלמה. מאבקכם הוא מהמוצדקים שראינו פה בשנה האחרונה". 

כזכור, בשבוע שעבר התעלף איתי זר לאחר תשעה ימי שביתת רעב ופונה באמבולנס לבית חולים שערי צדק. בחדר מיון התמוטט זר ונדרש לבדיקת א.ק.ג בשל חשש מהתקף לב ובשל מחסור בזרחן. למחרת שוחרר זר לביתו בחוות גלעד.