גנץ מבהיר: "המנהל האזרחי לא מעכב את הנגשת מערת המכפלה"

שר הביטחון הבהיר כי מי שאחראי על יקודם הנגשת המערה הוא מתאם הפעולות בשטחים, והנושא אינו במקודם בגלל התנגדויות וחשש מתסיסה בשטח:"רואה חשיבות בקידום הנושא הן מבחינה ערכית והו מבחינה הומניטארית"

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 16/08/20 11:24 כו באב התשפ

גנץ מבהיר: "המנהל האזרחי לא מעכב את הנגשת מערת המכפלה"
מערת המכפלה נפתחת, צילום: פלאש 90. גרשון אלינסטון

שר הביטחון בני גנץ שיגר מכתב תגובה לחבר הכנסת אופיר סופר, לאחר שהאחרון ביקש להבין מדוע המנהל האזרחי מעכב את הנגשת מערת המכפלה. גנץ הסביר כי המנהל כפוף למתאם הפעולות בשטחים, כמיל אבו רוקון, שאינו מקדם את ההליך בגלל התנגדויות או התסיסה בשטח.

"נושא הנגשת מערת המכפלה הוא נושא חשוב בעל רגישות רבבה", הסביר גנץ והוסיף: "אני רואה חשיבות בקידום הנושא הן מבחינה ערכית וכו מבחינה הומניטארית", טען שר הביטחון. 

המכתב של גנץ לסופר

המכתב של גנץ לסופרצילום: ללא

שר הביטחון הסביר כי לוועדת תכנון ובנייה הגיעו שתי התנגדויות, הראשונה מטעם עיריית חברון והשנייה מטעם עמותת 'עמק שווה', שעיכבו את הפרוייקט הכולל בניית שביל גישה, מעלית וגשר. יומיים לאחר מכן גנץ קיים דיון בנושא, בסיומו הוא הנחה את הגורמים מטעם מתאם הפעולות בשטחים, המנהל האזרחי ומערכת הביטחון לקדם את ההליכים הכוללים לביצוע פרויקט ההנגשה.

בדיון הוחלט בין היתר: לקיים דיון בהתנגדויות וסיום ההליכים המשפטיים הנדרשים, לגייס מקורות תקציביים הנדרשים להשלמת ההנגשה, ולבסוף לצאת למכרז לבחירת הקבלן המבצע. נציין כי למגישי ההתנגדויות ניתן חודש להעביר את ההתנגדויות שלהם, אולם טרם נקבע מועד חדש לבחינתן.  

מארגון בצלמו נמסר: "אנחנו מודים לח"כ אופיר סופר על המאבק ולשר הביטחון בני גנץ על דבריו הנחרצים בעד ההנגשה בכך שמדובר בעניין ערכי והומניטרי. אנחנו מצפים ממנו שיהפוך את הדיבורים למעשים ויוציא כבר החודש היתר עבודות ומכרז קבלנים בפועל להנגשת המקום. לא ננוח עד שהמקום יונגש במעשים ולא בהבטחות ודיבורים".