הלחץ על נתניהו עבד: פסקת התגברות בדרך

הלחץ של השותפים סמוטריץ' וגפני על נתניהו עבד, הממשלה המסתמנת צפויה לאשר פסקת התגברות ברוב של 61 בלבד | לוין: "יש לנו כוונה לעמוד בהבטחותינו"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 09/11/22 17:13 טו בחשון התשפג

הלחץ על נתניהו עבד: פסקת התגברות בדרך
נתניהו וסמוטריץ', צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בדרך להקמת ממשלת ימין, גוש נתניהו נתקל במחלוקת בנוגע לחקיקת פסקת ההתגברות שתאפשר לעקוף את פסיקת בג"ץ. למרות שראש הממשלה הנבחר נתניהו התנגד למהלך, לחץ ממושך של סמוטריץ' בן גביר וגפני לצד רצון של נתניהו להתקדם עם הקמת הממשלה, הביא להחלטה דרמטית. 

בעקבות פגישות של נתניהו עם סמוטריץ' ובכירי יהדות התורה, הוסכם היום בגוש נתניהו שהממשלה תעביר פסקת התגברות ברוב של 61. סמוטריץ' רמז על ההחלטה אחרי פגישתו עם נתניהו היום כשאמר, "הפגישה התנהלה באווירה טובה ונרשמה התקדמות משמעותית לקראת הקמת ממשלה לאומית".

חבר הכנסת יריב לוין מהליכוד התייחס גם הוא לסוגיית פסקת ההתגברות ואמר, "קיבלנו מנדט ברור למשול ויש לנו כוונה לעמוד בהבטחותינו. כשנגיע להסכמות נגיע עם הצעת חוק מסודרת והציבור יידע בדיוק מה אנחנו מעוניינים לקדם. בשלב זה מוקדם לדעת כיצד הדברים ייראו בדיוק".

המסר של ארגוני הימין לנתניהו: "זה תנאי בסיסי"

לחץ נוסף שהופעל השבוע על נתניהו הגיע מצד ראשי ארגוני המחנה הלאומי שדורשים מראש הממשלה הנכנס: "קודם כל יש להעביר את פסקת ההתגברות". במכתב ששלחו ראשי ארגוני המחנה הלאומי, בהובלת תנועת אם תרצו, נטען כי "ללא התגברות אין משילות". על המכתב חתומים ראשי הארגונים: אם תרצו, רגבים, לביא, פורום נכי צה"ל לבטחון ישראל, החזית למען דרום ת"א, הפורום המשפטי למען א"י, בידינו, ריבונות, תורת לחימה, התנועה למשילות ודמוקרטיה, מחאת הקו האדום ופורום בוחרים בחיים של המשפחות השכולות.