עמית סגל מגלה: הצעדים הבאים של איילת שקד בראשות ימינה

אחרי שקיבלה לידיה את מפלגת השלטון, הפרשן הפוליטי הבכיר חושף את הקמפיין של שרת הפנים בתור יושבת ראש המפלגה: היחס לנתניהו, היחס לבן גביר והיחס לרע"מ | בסקר מנדטים זוכה שקד ל-5 מנדטים

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/06/22 09:20 א בתמוז התשפב

עמית סגל מגלה: הצעדים הבאים של איילת שקד בראשות ימינה
צילום: איפאק

אחרי שנה בתפקיד הפוליטי הרם ביותר, ראש הממשלה נפתלי בנט הודיע אמש (ד') לאומה כי בחר לא להתמודד בבחירות הבאות וכי הוא מוריש את מפלגת ימינה לשותפתו הפוליטית הוותיקה איילת שקד. הפרשן הפוליטי הבכיר עמית סגל חשף את צעדיה הבאים של שרת הפנים בתור יושבת ראש המפלגה.

הקמת ממשלה רחבה, ללא פסילות

אחת הסוגיות הבולטות היא שיתופי הפעולה הפוליטיים בקואליציה עתידית. אחרי ממשלת השינוי שכללה את רע"מ ומפלגות השמאל ולא את הליכוד והציונות הדתית, הקו שתוביל איילת שקד הוא הקמת ממשלה רחבה, ללא פסילות, שתכלול גם את איתמר בן גביר וגם את מנסור עבאס.

לצד ההחלטה הזו, סגל חושף כי שקד לא תתמוך בהסתמכות על רע"מ כלשון המאזניים. בסקר מנדטים של מנו גבע ומכון מדגם שהתפרסם אמש (ד') בחדשות 12, נבדקה מה תהיה מפת המנדטים כאשר איילת שקד היא זו שעומדת בראשות ימינה. במקרה כזה, המפלגה לא מזנקת בסקרים וזוכה ל-5 מנדטים בלבד, שניים פחות ממספר המנדטים בבחירות לכנסת ה-24.

עם פרישתו מהחיים הפוליטיים אמש (ד') אמר בנט על שקד: "אני מבקש להודות לשרי הממשלה. אני מבקש להודות במיוחד לשותפתי לדרך שרת הפנים, איילת שקד שתקבל לידיה את הנהגת המפלגה, אני בטוח שתצליח להובילה לטובה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן