אחרי הטלטלה בימינה: זאת המפלגה הבאה של מתן כהנא

סגן השר לשירותי דת נותר בין הבודדים שעדיין חלק ממפלגת השלטון. לאחר ההודעה של בנט על פרישתו מהחיים הפוליטיים, לא ברור מה יעלה בגורלה של המפלגה שזכתה לשבעה מנדטים בבחירות האחרונות

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 29/06/22 20:08 ל בסיון התשפב

אחרי הטלטלה בימינה: זאת המפלגה הבאה של מתן כהנא
מתן כהנא, צילום: Avshalom Sassoni‎‏/Flash90

המערכת הפוליטית שוב הטלטלה לפני למעלה משבוע עם ההודעה של ראש הממשלה נפתלי בנט על הקדמת הבחירות ומימוש הרוטציה עם יאיר לפיד. בזמן שהקואליציה והאופוזיציה מתגוששות ביניהן עד לאישור החוק לפיזור הכנסת וכניסתו של יאיר לפיד לתפקיד ראש הממשלה, נרשם זעזוע נוסף עם ההודעה של בנט הערב (ד') על פרישתו מהחיים הפוליטיים וכוונתו של לרוץ לבחירות. 

‏גורמים בקואליציה מסרו לחדשות כיפה כי סגן השר מתן כהנא בדרך לתקווה חדשה, מפלגה בראשותו של שר המשפטים גדעון סער. אולם, מלשכתו של כהנא נמסר בתגובה: "מתן שוקל את צעדיו הפוליטיים". לא ברור מה יעלה בגורלה של המפלגה שזכתה לשבעה מנדטים בבחירות האחרונות והפכה למפלגת השלטון של ישראל. עם הפרישה של עמיחי שיקלי, עידית סילמן וניר אורבך. חברי הכנסת שנותרו חלק מהמפלגה הם סגן השר אביר קארה, סגן השר לשירותי דת מתן כהנא ושירלי פינטו. 

כזכור, ההודעה של בנט על פיזור הכנסת וההליכה לבחירות תפסה את שרת הפנים איילת שקד כשהיא בביקור רשמי במרוקו. בסוף השבוע האחרון היא התראיינה לרינה מצליח ואמרה,"אפסו הסיכויים לממשלה חלופית והולכים לבחירות". הערב, עם ההודעה של בנט על פרישתו מהחיים הפוליטיים ובכך גם ממפלגת ימינה, נודע כי איילת שקד תחליף אותו בתפקיד יושב הראש והיא זו שתכנס במקומו.