מתיחות בדרום: אין לימודים, כבישים נחסמו ורכבות בוטלו

בעוטף עזה ובאשקלון בוטלו הלימודים, ותושבים רבים לא הלכו לעבודה. מאז הערב לא נורו רקטות מהרצועה, אך בעקבות תקיפות צה"ל הוטלו הגבלות על האזור, כבישים נחסמו ותנועת הרכבות הופסקה. פיקוד העורף הוציא שורת הנחיות לתושבים

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 24/02/20 07:40 כט בשבט התשפ

מתיחות בדרום: אין לימודים, כבישים נחסמו ורכבות בוטלו
תקיפות צה"ל ברצועת עזה, אמש, צילום: עאבד רחים חאטיב, פלאש 90

ברחבי עוטף עזה - אשקלון, נתיבות, שדרות ובמועצות האזוריות, אין הבוקר (ב') לימודים, ותושבים רבים לא הלכו לעבודה, בעקבות הירי המסיבי לעבר העוטף ואשקלון אמש, ובעקבות תקיפות צה"ל ברצועת עזה הלילה. מאז אמש לא נורו רקטות מרצועת עזה לעבר ישראל, אך באזור שורר שקט מתוח, ובצה"ל הטילו הגבלות רבות על האזור.

בעקבות המתיחות החליטו בצה"ל על חסימות אזורים וצירים סמוכים לגדר המערכת ברצועת עזה.  האזורים והצירים שנחסמו הינם כלל צירי הגישה החקלאיים מערבית לכביש 232, וייסגרו גם הצירים הבאים לשני הכיוונים:
כביש מס׳ 4 - מצומת זיקים ועד צומת הכניסה לקיבוץ ניר עם. 
כביש מס׳ 34 - מצומת יד מרדכי ועד כביש הגישה לקיבוץ ארז. 
כביש מס׳ 232 - מצומת מפלסים ועד לצומת כפר עזה. 
כביש מס׳ 4 - מצומת זיקים ועד צומת הכניסה לנתיב העשרה. 
כביש מס׳ 34 - מצומת יד מרדכי ועד כביש הגישה לניר עם.

כמו כן, תיאסר כניסה לגבעת ״קובי״ בשדרות, אנדרטת ״החץ השחור״, גבעת הפעמונים על שם אסף סיבוני ז״ל, גבעת נזמית וגבעת ״הפרש הבודד״. 
בנוסף, הוחלט על סגירת חוף זיקים למבקרים.

הנחיות פיקוד העורף המעודכנות

הנחיות פיקוד העורף המעודכנותצילום: פיקוד העורף

כמו כן הורו בצה"ל על עצירת תנועת הרכבות בין אשקלון לשדרות. מרכבת ישראל נמסר כי הופסקה באופן זמני תנועת הרכבות בקטע שבין אשקלון לבאר שבע, ותחנות שדרות, נתיבות ואופקים סגורות לשירות. 
רכבות בקו הנגב המערבי (רעננה-באר שבע), מתחילות ומסיימות את נסיעתן מכיוון צפון בתחנת אשקלון. נוסעים מ/אל באר שבע יעשו שימוש בקו המזרחי, העובר דרך תחנות לוד, להבים רהט וקריית גת.