צה"ל תקף יעדים של הג'יהאד האסלאמי בעזה ובסוריה - שני מחבלים חוסלו

חיל האוויר תקף יעדים של הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה וכן בסוריה, שם דווח על שני הרוגים בתקיפות. שורת כבישים נחסמו באזור הדרום, הלימודים באשקלון ובעוטף עזה בוטלו | כל הפרטים

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/02/20 07:23 כט בשבט התשפ

צה"ל תקף יעדים של הג'יהאד האסלאמי בעזה ובסוריה - שני מחבלים חוסלו
ירי רקטות מרצועת עזה, צילום: עאבד רחים חאטיב, פלאש 90

המתיחות בדרום נמשכת. לאחר הירי המסיבי של רקטות לעבר ישראל אמש (א'), מטוסי קרב של צה"ל תקפו במשך הלילה יעדים של ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי דרומית לעיר דמשק שבסוריה, וכן עשרות יעדים ברחבי רצועת עזה.
 
באזור עאדליה בפאתי דמשק שבסוריה הותקף אתר המהווה, על פי דובר צה"ל, עוגן משמעותי של הג'יהאד האסלאמי בסוריה. באתר מבצע הארגון מחקר ופיתוח של אמצעי לחימה תוך התאמתם לייצור ברצועת עזה ולייצור מקומי בשטח סוריה. בנוסף, מיוצרים מידי חודש באתר זה עשרות קילוגרמים של AP, חומר המשמש כדלק לרקטות ומתקיימות בו הכשרות טכניות לפעילי ארגון הטרור, הן מהרצועה והן מהזירה הצפונית.
במהלך התקיפה בסוריה חוסלו שני פעילים בארגון הג'יהאד האסלאמי, בשנות ה-20 לחייהם.
 
לפנות בוקר הותקפו עשרות יעדים של הג'יהאד ברצועת עזה. ברפיח הותקפו תשתיות תת-קרקע ואתרים לאחסון חומרי גלם המשמשים לייצור רקטות. בנוסף, בחאן יונס הותקפה מפקדת חטיבת חאן יונס של ארגון הטרור, ובה מתחם לאימון ירי טילי נ"ט וציוד צבאי המשמש את הכוח הימי של ארגון הטרור. כמו כן, בבית להיא הותקף מתחם אימונים צבאי של הג'יהאד האסלאמי.
 
מצה"ל נמסר כי התקיפות בוצעו בתגובה לניסיון הפיגוע הבוקר על גדר המערכת ולשיגור  הרקטות מרצועת עזה לעבר שטח ישראל.

בתגובה להתקפות ולחיסולים הבטיחו בארגון הטרור נקמה. בהודעת הארגון נאמר כי ישראל תשלם על "הפשע הזה", אך בהמשך הוסר הציוץ שהבטיח תגובה.

כבישים באזור הדרום נחסמו, תנועת הרכבות נעצרה

ברחבי עוטף עזה ובאשקלון אין הבוקר לימודים, ותושבים רבים לא הלכו לעבודה. מאז אמש לא נורו רקטות מרצועת עזה לעבר ישראל, אך באזור שורר שקט מתוח, ובצה"ל הטילו הגבלות רבות על האזור.

הנחיות פיקוד העורף המעודכנות

הנחיות פיקוד העורף המעודכנותצילום: פיקוד העורף

בעקבות המתיחות החליטו בצה"ל על חסימות אזורים וצירים סמוכים לגדר המערכת ברצועת עזה.  האזורים והצירים שנחסמו הינם כלל צירי הגישה החקלאיים מערבית לכביש 232, וייסגרו גם הצירים הבאים לשני הכיוונים:
כביש מס׳ 4 - מצומת זיקים ועד צומת הכניסה לקיבוץ ניר עם. 
כביש מס׳ 34 - מצומת יד מרדכי ועד כביש הגישה לקיבוץ ארז. 
כביש מס׳ 232 - מצומת מפלסים ועד לצומת כפר עזה. 
כביש מס׳ 4 - מצומת זיקים ועד צומת הכניסה לנתיב העשרה. 
כביש מס׳ 34 - מצומת יד מרדכי ועד כביש הגישה לניר עם.

כמו כן, תיאסר כניסה לגבעת ״קובי״ בשדרות, אנדרטת ״החץ השחור״, גבעת הפעמונים על שם אסף סיבוני ז״ל, גבעת נזמית וגבעת ״הפרש הבודד״. 
בנוסף, הוחלט על סגירת חוף זיקים למבקרים.

כמו כן הורו בצה"ל על עצירת תנועת הרכבות בין אשקלון לשדרות. מרכבת ישראל נמסר כי הופסקה באופן זמני תנועת הרכבות בקטע שבין אשקלון לבאר שבע, ותחנות שדרות, נתיבות ואופקים סגורות לשירות. 
רכבות בקו הנגב המערבי (רעננה-באר שבע), מתחילות ומסיימות את נסיעתן מכיוון צפון בתחנת אשקלון. נוסעים מ/אל באר שבע יעשו שימוש בקו המזרחי, העובר דרך תחנות לוד, להבים רהט וקריית גת.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן