התחדש הירי לדרום: נתניהו בהערכת מצב

אחרי ש-21 טילים ורקטות נורו מרצועת עזה לעבר ישראל - עוטף עזה, אשקלון והסביבה, בשעות הערב התחדש הירי לעבר ישראל, ואזעקות נשמעו באשקלון. נתניהו ובנט בהערכת מצב בקריה עם הרמטכ"ל

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/02/20 17:34 כח בשבט התשפ

התחדש הירי לדרום: נתניהו בהערכת מצב
יירוט של כיפת ברזל. ארכיון, צילום: באדיבות המצלם

אחרי התקרית בגבול רצועת עזה בבוקר, בה אסף צה"ל גופת מחבל של הג'יהאד האסלאמי, ארגוני הטרור ברצועת עזה מגיבים. אזעקות צבע אדום נשמעו באשקלון ובעוטף עזה. דווח כי מערכת כיפת ברזל יירטה רקטה באזור אשקלון. 


(צילום: חדשות בטחון שדה בטלגרם)

בהמשך נשמעו אזעקות נוספות בעוטף עזה. למעלה מ-20 רקטות לעבר שטח ישראל, ודווח על שמונה יירוטים של מערכת כיפת ברזל. מדובר צה"ל נמסר כי "זוהו כ-20 שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל. לוחמי ההגנה האווירית יירטו כעשרה שיגורים".

בשעות הערב התחדש הירי לעבר ישראל, ואזעקות נשמעו באשקלון ובעוטף. ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון בנט מקיימים הערכת מצב בקריה עם הרמטכ"ל כוכבי, ודנים בשאלה איך תיראה תגובת ישראל. נכון לשעה 20:30 יש לימודים מחר ביישובי העוטף, בניגוד לשמועות.

מדוברות המועצה האזורית אשכול נמסר: "בדקות האחרונות ירי לעבר מספר ישובים באשכול. נפילות מחוץ לישובים ללא נזק וללא נפגעים בגוף".
ראש עיריית שדרות, אלון דוידי, קרא לתושבים להישאר סמוך למרחבים מוגנים. "נכון לרגע זה אין הנחיות מיוחדות מגורמי הביטחון, אך מניסיון העבר אני ממליץ לשהות סמוך למרחבים מוגנים", אמר דוידי בסרטון שהפיץ בדפי הפייסבוק העירוניים. "אמשיך ואעדכן אתכם בכל התפתחות או הנחיות חדשות. צוות העירייה ומרכז החוסן ערוך לתת מענה ככל שידרש", הוסיף. 


(צילום: חדשות בטחון שדה בטלגרם)

הג'יהאד האסלאמי לוקח אחריות

במקביל, בג'יהאד האיסלאמי לקחו אחריות על ירי הרקטות וטענו כי הוא הגיע בתגובה לחיסול המחבל מוקדם יותר בגבול רצועת עזה. דובר ארגון הטרור אמר: "זכותה של ההתנגדות הפלסטינית להגיב על פשעי הכיבוש הישראלי. האירוע הבוקר וההתעללות בגופת הפלסטיני באמצעות דחפור (מחבל הג’יהאד) חייבו תגובה וירי הרקטות הערב הוא תגובה על הפשע שביצע האויב הציוני".

נזכיר, כי חיסול המחבל אירע לכך ניסיון לפגוע בחיילי צה"ל המשרתים על גדר המערכת. עם חיסול המחבל, שופל של צה"ל גרף את גופתו מהקרקע, אקט שהוסרט והופץ לאחר מכן ברשתות החברתיות. 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן