צפו בתיעוד כך סוכל הפיגוע: ירה לעבר כוחות צה"ל - ונתפס במספרה

הותר לפרסום כי לוחמי יחידת "הגדעונים" וכחות צה"ל בהכוונת שב"כ, עצרו מחבל שירה לעבר כוחות צה"ל ותכנן לבצע פיגוע טרור נגד אזרחי ישראל

אורי מוק אורי מוק, חדשות כיפה 14/08/23 16:47 כז באב התשפג

כך סוכל הפיגוע: ירה לעבר כוחות צה"ל - ונתפס במספרה
צילום: דוברות המשטרה

אחרי שהבוקר נעצרו 9 חשודים בתכנון חטיפת חייל, היום בצהריים (ב') הותר לפרסום כי לוחמי יחידה 33 (הגדעונים) בהכוונת שב"כ, סיכלו פיגוע ועצרו חשוד מעקבת ג'בר החשוד בירי אל עבר כוחות צה"ל וכן היה בכוונתו לבצע פיגוע בישראל.

בפעילות מבצעית נחושה של לוחמי יחידה 33 (הגדעונים) בלהב 433 בהכוונת שב"כ ובשיתוף כוחות צה"ל וחטיבת הבקעה והעמקים, לוחמי היחידה סיכלו פיגוע ועצרו חשוד, מעקבת ג'בר סמוך ליריחו, לאחר שעל פי החשד ירה אל עבר כוחות צה"ל וכן היה בכוונתו לבצע פיגוע בישראל. החשוד אותר לפני מספר ימים במספרה בכפר, נעצר על ידי הלוחמים והועבר לחקירת שירות הביטחון הכללי.

תשעה פלשתינים בחשד למעורבותם בהקמת תשתית טרור

מוקדם יותר היום, הותר לפרסום כי במסגרת פעילות של שב"כ בשיתוף צה"ל ומשטרת ישראל, נעצרו בחודש האחרון תשעה פלשתינים בחשד למעורבותם בהקמת תשתית טרור מטעם חמאס בכפר בידו שבבנימין. בחקירתם בשב"כ עלה כי עסקו בתכנון של פיגוע חטיפת חייל. בתוך כך, התחמשו חברי התשתית, הכינו חומרי נפץ ומטענים, שרטטו את נתיבי הבריחה וערכו סיורי איסוף מודיעין לטובת למידת שגרת הפעילות של החיילים באזור בנימין ואף הכינו מקום להסתרת החטוף. מעצר חברי החוליה מבעוד מועד סיכל את החטיפה.