"היית אהובה שלי, מה עשו לך": אלפים בהלוויותיהם של שלושת הלוחמים

הלוויותיהם של ליה בן נון, אורי אילוז ואוהד דהן, שלושת לוחמי צה"ל שנהרגו בתקרית בגבול מצרים נערכות בשעה זו. ליה מובאת למנוחות בבית העלמין בצבאי בראשון לציון: "רוצים תשובות"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 04/06/23 17:04 טו בסיון התשפג

"היית אהובה שלי, מה עשו לך": אלפים בהלוויותיהם של שלושת הלוחמים
הלוויתה של סמל ליה בן נון, צילום: Flash90

לוחמי צה"ל מובאים למנוחות: בשעה זו נערכות הלוויותיהם של סמל ליה בן נון, סמל אורי אילוז וסמל ראשון אוהד דהן לוחמי צה"ל שנפלו בתקרית בגבול מצרים בשבת בבוקר. אלפים מבני משפחותיהם וחבריהם מלווים אותם בדרכם האחרונה. סמל ליה בן נון הובאה למנוחות בבית העלמין בראשון לציון, אורי אילוז בצפת ואוהד דהן בבית העלמין באופקים.

הלווית סמל ליה בן נון ז"ל

הלווית סמל ליה בן נון ז"ל צילום: Flash90

"ליה שלי, היית אהובה שלי. מה עשו לך"

במהלך הלוויתה של סמל ליה בן נון ז"ל, אמרה סבתא בבכי: "ליה שלי, היית אהובה שלי. מה עשו לך". עוד אמרו חבריה בלוויה: "ליה, את המסע שלך צלחת בזכות השאיפה למצוינות, החתירה למגע, והרעות מול חברייך למחלקה, יכולתייך התבלטו בקרב הלוחמים והלוחמות בפלוגה, ניחנת בכישורי הובלה, והיית עתידה לצאת לקורס מפקדים ולהרחיב את מעגלי ההשפעה שלך. דמותך התאפיינה בנתינה אינסופית". 

כוחות הצלה בגבול מצרים לאחר הפיגוע הקשה

כוחות הצלה בגבול מצרים לאחר הפיגוע הקשה צילום: Flash90

"מנעו בפעילותם פגיעה נוספת בכוחות ובעורף הישראלי"

הרמטכ"ל, רב אלוף הרצי הלוי אמר היום על התקרית הקשה כי "מדובר באירוע קשה שבמהלכו נפלו שני לוחמים ולוחמת צה"ל, מטובי בנינו ובנותינו, בפעילות מבצעית לשמירה על הביטחון בגבול מצרים. בסיומם של חילופי אש שבהם חתרו לוחמי צה"ל למגע, המחבל נהרג. אנו מתחקרים את האירוע בצורה יסודית ומעמיקה, יחד עם צבא מצרים, ונפיק את הלקחים הנדרשים. הלוחמים והלוחמות מילאו את תפקידם ומנעו בפעילותם פגיעה נוספת בכוחות ובעורף הישראלי. אני מבקש לחזק את המשפחות על האובדן".