הפתח בגדר, בדיקות הקשר ומזג האוויר: פרטים החדשים ותגובת צה"ל

יממה לאחר התקרית בגבול מצרים, שאלות רבות נותרו ללא מענה. דובר צה"ל הגיב הבוקר למותם של שלושת הלוחמים ואמר: "נתחקר כיצד לא גילו את מעבר המחבל ומדוע המעבר היה נעול באזיקונים בלבד" | וגם: כך חיסלו את המחבל

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/06/23 11:01 טו בסיון התשפג

הפתח בגדר, בדיקות הקשר ומזג האוויר: פרטים החדשים ותגובת צה"ל
כוחות צה"ל בגבול מצרים, ארכיון., צילום: Nati Shohat/Flash90

השאלות הפתוחות ותגובת צה"ל: היום (א') יובאו למנוחות שלושת הלוחמים שנהרגו בתקרית הקשה בגבול מצרים. שאלות רבות סביב האירוע נותרו פתוחות ובצה"ל עדיין מתחקרים את האירוע. דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי התראיין הבוקר ל"רשת ב" וענה על כמה מהשאלות: "יש פה מספר כשלים שצריך לתחקר".

"נתחקר למה השער לא היה נעול כמו שצריך"

על משך הזמן שבין בדיקת הקשר האחרונה עם חמ"ל הגדוד אומר דובר צה"ל כי "הבדיקה האחרונה התקיימה בשעה 4:15 בבוקר ובעצם ב-9:00 בבוקר הגיעה מפקדת המחלקה והבינה את האירוע, זה לא תקין ואנחנו נתחקר את זה".

על העובדה שבצה"ל לא זיהו את כניסתו של המחבל אמר תא"ל הגרי: "אלה מעברי חירום לוגיסטיים, שדרכם מטפלים בגדר. לעיתים צריך לעבור לצד השני על מנת להזיז מכשולים ושיחים ויש כמה כאלה פתחים בגדר, אנחנו נתחקר למה הוא לא היה נעול כמו שצריך, יש מנעול שאמור לנעול את השערים הללו", עוד הוסיף ואמר כי ייתכן ולמזג האוויר היה קשר לאי זיהויו של המחבל: "יש סנסורים שהיו צריכים לאתר את המחבל, לפעמים תנאי מזג האוויר לא מאפשרים פעילות מיטבית של הסנסורים".

תא"ל דניאל הגרי

תא"ל דניאל הגרי צילום: דובר צה"ל

"מפקד החטיבה עשה איגוף וחיסל את המחבל"

דובר צה"ל הגיב גם להערכות בצה"ל לגבי מה קרה בתקרית עצמה ואמר: "המחבל פתח באש בסוג של הפתעה, אנחנו טרם יודעים בדיוק מה קרה וזה חלק מרכזי בתחקיר, יכול להיות שיהיה קשה לברר את הפרטים האלה אבל אנחנו נעשה תחקיר על נקודת הירי של המחבל, הוא נע קילומטר וחצי לתוך הארץ ויצר לעצמו תצפית, היה קשה להבחין מה זאת הדמות הזאת".

אור, ליה ואורי ז"ל, שלושת לוחמי צה"ל שנהרגו בגבול מצרים. צילום: דובר צה"ל

על הדרך בה חוסל המחבל אמר הגרי: "סגן מפקד הגדוד נע מקדימה, לפני מפקד החטיבה ויחד איתו כוחות, שם נהרג הקשר. לאחר מכן מפקד החטיבה עשה איגוף וחיסל את המחבל", על התחקיר הצה"לי אמר הגרי: "אנחנו נתחקר הכל עם המצרים, שיתוף הפעולה עם המצרים הוא מצוין ויהיה תחקיר".