מבצע מגן וחץ

צה"ל חושף את רגע חיסול הבכירים: כך נשמעו הטייסים בקשר

למעלה מארבע מאות רכיבים, שישה סיכולים ממוקדים וחמישה ימים - סיכום מבצע "מגן וחץ": "פעילות התקפית ממוקדת, יזומה וחדה שנובעת מהצורך להבטיח את ביטחון אזרחי ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/05/23 18:00 כג באייר התשפג

צה"ל חושף את רגע חיסול הבכירים: כך נשמעו הטייסים בקשר
מגן וחץ, חיל האוויר, צילום: דובר צה"ל

צה"ל מסכם: לאחר חמישה ימים, הגיע לסיומו מבצע "מגן וחץ", מבצע ייזום וממוקד אליו יצאו צה"ל והשב"כ כדי להשיב את השקט לדרום. המבצע יצא לפועל לאחר תקופה בה הג'יהאד האסלאמי הפלשתיני ערער את היציבות וביצע ירי מתמשך לעבר יישובי דרום הארץ, והחל במהלך פתיחה ייזום בו חיסל צה"ל שלושה מבכירי הארגון בו זמנית ובשלושה מקומות שונים.

תיעוד חיסול המבוקשים:

החל ממכת הפתיחה ולאורך המבצע צה"ל ייצר הישג מתגבר. ככל שהירי נמשך, התקיפות המשיכו - בסיכול הבכירים, פגיעה בתשתיות בייצור ובהתעצמות וכך גם במפקדות המבצעיות יחד עם המאמץ המשמעותי של איתור וסיכול חוליות ומשגרי רקטות, מרגמות ונ"ט.

כך זה נשמע ברגע חיסול הבכירים:

בכירי הג

בכירי הג'יהאד שחוסלו צילום: דובר צה"ל

במהלך חמשת ימי המבצע צה"ל חיסל שישה בכירי צמרת הפיקוד של הגא"פ, ובנוסף 15 פעילי טרור נוספים, פגע ביכולות שיגור של הארגון ומנע שיגור של למעלה מ-800 רקטות לעבר ישראל, השמיד את יכולת הייצור של הג'יהאד, תקף מפקדות וסיכל פיגועי תגובה.

תיעוד תקיפות צה"ל:

"פעילות התקפית ממוקדת, יזומה וחדה"

מטעם צה"ל נמסר כי, "המבצע הביא לידי ביטוי את המודיעין האיכותי של צה"ל והשב"כ יחד עם היכולת המבצעית הגבוהה של צה"ל באיתור ותקיפת מטרות באופן מדויק, תוך הימנעות מפגיעה בבלתי מעורבים ככל הניתן".

עוד נכתב, כי, "לצד המאמץ ההתקפי, חיזקנו את ההגנה באוויר, בים וביבשה ומנענו ניסיונות פגיעה רבים בעורף הישראלי ובכוחות צהל". שם המבצע "מגן וחץ" מסמל את מטרתו של המבצע: "פעילות התקפית ממוקדת, יזומה וחדה שנובעת מהצורך להבטיח את ביטחון אזרחי ישראל ולספק להם הגנה"

מגן וחץ, תקיפת מפקדות מבצעיות של הג

מגן וחץ, תקיפת מפקדות מבצעיות של הג'יהאד צילום: דובר צה"ל

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן