מבצע מגן וחץ

נתניהו פירט את הישגי המבצע בעזה וסיכם: "שינינו את המשוואה"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, סיכם בישיבת הממשלה את הישגי מבצע "מגן וחץ" והגדיר אותו כמוצלח: "מי שפוגע בנו, מי שמנסה לפגוע בנו ומי שינסה לפגוע בנו - דמו בראשו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/05/23 12:19 כג באייר התשפג

נתניהו פירט את הישגי המבצע בעזה וסיכם: "שינינו את המשוואה"
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

סיכום מבצע "מגן וחץ": לאחר חמישה ימי לחימה הפסקת האש בין ישראל לג'יהאד האסלאמי בתיווך מצרי נכנסה לתוקף אמש (שבת) בשעה 22:00 והביאה לסיומו של מבצע "מגן וחץ". בתוך כך, היום הוסרו ההגבלות הביטחוניות על כל יישובי הדרום. בפתח ישיבת הממשלה, ראש הממשלה, בנימין נתניהו סיכם היום (א') את הישגי המבצע.

"בהפתעה מוחלטת ויוזמה מתמשכת"

ראש הממשלה ברך את כוחות הביטחון על המבצע והגדיר אותו כמוצלח. "סיימנו אמש בהצלחה חמישה ימי לחימה מול ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי. לפני תחילת המבצע ההנחיה שנתתי יחד עם שר הביטחון, צה"ל והשב"כ הסתכמה בשתי מילים: הפתעה ויוזמה. ברכתי את הרמטכ"ל וראש השב"כ בשתי מילים: Well down. והביצוע אכן היה מושלם. בהפתעה מוחלטת ויוזמה מתמשכת".

צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"הכרה זו התחזקה באופן משמעותי במבצע, שיננו את המשוואה"

נתניהו ציין את הישגי המבצע. "סיכלנו את כל צמרת הג'יהאד האסלאמי בעזה. השמדנו שבעה עשרה מפקדות של הג'יהאד, חיסלנו עשרות מחבלים, פגענו במצבורי רקטות וטילים, סיכלנו חוליות נ"ט ועוד. במשך חודשים, מאז הקמת הממשלה, אני חוזר ואומר מי שפוגע בנו, מי שמנסה לפגוע בנו ומי שינסה לפגוע בנו - דמו בראשו". 

צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בסיום דבריו, התייחס נתניהו לאיומים מחוץ לישראל ואמר המשוואה השתנתה. "היום אויבי ישראל בעזה והרבה מעבר לה יודעים שגם אם הם ינסו להתחבא אנחנו יכולים ואנחנו נכונים להגיע אליהם בכל עת. הכרה זו התחזקה באופן משמעותי במבצע מגן וחץ, שיננו את המשוואה".