המעגל נסגר: כוחות הביטחון עצרו שני מחבלים שביצעו פיגוע ירי בחווארה

כוחות הביטחון עצרו בלב הקסבה בשכם את שני המחבלים מפיגוע הירי בחווארה בחודש שעבר בו נפצעו שני לוחמי צה"ל, שברשותם נתפס נשק מסוג M16 ומחסניות ותחמושת | אין נפגעים לכוחותינו

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/05/23 08:26 כג באייר התשפג

המעגל נסגר: כוחות הביטחון עצרו שני מחבלים שביצעו פיגוע ירי בחווארה
צילום: דובר צה"ל

בפעילות משותפת, פעלו הבוקר (א') לוחמי ימ"מ, צה"ל ומג"ב, בהכוונה מודיעינית של שב"כ, בקסבה של שכם שבחטיבת שומרון ועצרו את שני המחבלים שביצעו את פיגוע הירי בחווארה בחודש מרץ האחרון, בו נפצעו שני לוחמי צה"ל. המחבלים שנעצרו הועברו להמשך חקירת שב"כ, אין נפגעים לכוחותינו.

שני המחבלים שנעצרו הם איאד תכרורי בן 24 ומצעב מזהר בן 21, תושבי הקסבה בשכם. במהלך הפעילות, הלוחמים כיתרו את דירת המסתור של המבוקשים וכרזו למחבלים לצאת. המחבלים יצאו ללא התנגדות, ברשותם נתפס נשק מסוג M16 ומחסניות ותחמושת. 

הנשק וכלי התחמושת שנתפסו

הנשק וכלי התחמושת שנתפסו צילום: דובר צה"ל

המחבלים שרצחו את בנות משפחת די הי"ד חוסלו

נזכיר כי לפני כשבוע וחצי, בפעילות משותפת של שב"כ, מג"ב,ימ"מ וצה"ל חוסלו חסן קטנאני ומעאד מצרי, פעילי חמאס, שרצחו את לוסי, מאיה ורינה די הי"ד בפיגוע ירי סמוך לישוב חמרה בבקעת הירדן בחול המועד פסח. 

צילום: דובר צה"ל

עם התרחשות הפיגוע, החל מאמץ מודיעיני ומבצעי משמעותי של שב"כ וצה"ל אשר הוביל לאיתור דירת המסתור בקסבה בשכם. בעקבות מידע מודיעיני ממוקד של שב"כ, לפנות בוקר פשטו לוחמי שב"כ, ימ"מ וצה"ל על הדירה ובחילופי האש חוסלו שני המחבלים. בנוסף, נהרג אברהים חורה, סייען בכיר של המבוקשים. בדירת המבוקשים אותרו 2 רובי M16 וקלצ'ניקוב.