שני לוחמים הושעו לאחר שתקפו פעילי שמאל: "אירועים חמורים"

שני לוחמים מגדוד צבר הושעו לאחר שתקפו פעילי שמאל | בן גביר: "אנשי השמאל הקיצוני שמגיעים לחברון מתעללים, מבזים, מקללים, וגם תוקפים את החיילים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/11/22 18:01 ב בכסלו התשפג

שני לוחמים הושעו לאחר שתקפו פעילי שמאל: "אירועים חמורים"
חברון אילוסטרציה, צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90

בעיר חברון התפתח אתמול (ו') חיכוך בין לוחמי צה״ל לפעילי שמאל שערכו סיור בעיר. בעקבות ממצאי התחקיר שבוצע באוגדת איו"ש' הוחלט הערב (מוצאי שבת) להשעות שני לוחמים ומפקדים מגדוד צבר בחטיבת גבעתי בשל האירוע בחברון. בכוונת הרמטכ"ל, רב אלוף אביב כוכבי, להפיץ ביממה הקרובה אגרת בנושא ללוחמים ולמפקדים.

"האירועים חמורים ביותר ומנוגדים לערכי צה״ל ולפקודותיו. מפקדי צה״ל וחייליו נדרשים לבצע את המשימות בנחישות ובאופן מיטבי תוך שמירה על ערך כבוד האדם וממלכתיות. הנהלים וההנחיות מאפשרים לחיילים חופש פעולה כדי לבצע את משימתם, אך אסור להם להפעיל כח שלא לצורך ואסור להם לנהוג באלימות.  מקור עוצמתו של צה"ל הוא בהיותו צבא מקצועי ומשימתי, ערכי וממלכתי", אמר הרמטכ"ל.

בן גביר: יש לבדוק האם אנשי השמאל הקיצוני בחברון לא התגרו ופגעו בחיילים לפני כן

יו"ר עוצמה יהודית, חבר הכנסת איתמר בן גביר התייחס הערב (מוצאי שבת) לאירוע שאירע ביום שישי בחברון, בעקבותיו הושעו שני לוחמים במהלך עימות מול אנשי שמאל הקיצוני שהגיעו למקום. 

בן גביר

בן גביר צילום: Yonatan Sindel/Flash90

 "אני מכיר היטב את אנשי השמאל הקיצוני שמגיעים לחברון: הם מתעללים בחיילים, מבזים אותם, מקללים אותם, והרבה מאוד פעמים גם תוקפים אותם. אני קורא למשטרה לבדוק האם במקרה הזה אנשי השמאל הקיצוני לא התגרו בחיילים ופגעו בהם ראשונים כך שהתמונות שהוצגו מהאירוע היו מסולפות ולא בכדי שירתו צד אחד בלבד", אמר בן גביר. 

עוד הוסיף ואמר כי "אין מקום לפגיעה באנשי שמאל קיצוני על רקע דעותיהם - זה ברור, אך מאידך גיסא אנו עדים לכך שיותר מידי פעמים אותם אנשי שמאל קיצוני מצלמים רק חלק אחד של העימות. כאמור, אני קורא למשטרה לבדוק את המקרה היטב, וככל שיסתבר שאותם אנשי שמאל קיצוני פגעו בחיילים ותקפו אותם - יש לעצור אותם מיד ולהעמידם לדין".