נעצר חשוד בתקיפת החיילת בחברון בשבת האחרונה

בשבת האחרונה בעת ששמרה על הסדר הציבורי בקבר עתניאל בן קנז בחברון, הותקפה חיילת צה"ל בידי אחד האזרחים שהגיעו למקום. החשוד: תושב ירושלים בן 17. אביה של החיילת:"אנשים באים לכאן בלי שקי שינה ועם בקבוק וודקה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/11/22 07:26 כח בחשון התשפג

נעצר חשוד בתקיפת החיילת בחברון בשבת האחרונה
צילום: אלימלך קרזן

תקיפת החיילת בשבת חיי שרה בחברון: כמו כל שנה, פרשת חיי שרה הביאה איתה לחברון עשרות אלפי ישראליים שרצו להרגיש את השבת המיוחדת במערת המכפלה אך לא כל השבת עברה חלק. במהלך השבת תקף אחד האזרחים במקל חיילת צה"ל בעת ששמרה על הסדר הציבורי ליד קברו של עתניאל בן קנז. הבוקר (ג') נעצר חשוב בתקיפה.

החשוד, תושב ירושלים בן 17 נעצר בחשד שהוא זה שתקף את החיילת בשבת חיי שרה האחרונה בעת ששמרה על הסדר הציבורי בסביבת קבר עתניאל בן קנז ויובא בשעות הבוקר לדיון בעניינו בבית משפט השלום בירושלים.

"אני בשנה הבאה לא נשאר בבית בחיי שרה"

בשיחה עם 'ישראל היום', ציין אביה של החיילת כי היא נולדה וגדלה בחברון ושהמתפרעים אינם תושבי העיר. "אדם חמום מוח נגח בה בלי סיבה ואז היכה אותה במקל. אנשים שבאים לחולל מהומות. אנשים באים לכאן בלי שקי שינה ועם בקבוק וודקה. זו הזיה. אנחנו שומעים את ראש הממשלה תוקף אותנו אבל זה לא אנחנו. הבת שלי נולדה וגדלה ביישוב היהודי בחברון. אנשים חייבים להבין את זה", אמר אביה של החיילת.

עוד הוסיף ואמר כי "אנשים רואים הודעה לקונית על חיילת שהותקפה ולא מבינים את המורכבות. זה אדם שתקף אותה סתם, בלי סיבה. גבר מבוגר שנוגח בחיילת. ישר מאשימים את התושבים בחברון אבל אלו אנשים שבאים לחולל מהומות. אני בשנה הבאה לא נשאר בבית בחיי שרה. זה לא צריך להיות ככה"

מרזל: "אני עמדתי להגנה וחצצתי, הם היו פשוט שתויים"

בשיחה עם חדשות כיפה מגנה ברוך מרזל, תושב חברון וממארגני השבת, את התקיפה. "קודם כל אני רוצה להתייחס לכך שהיו בחברון עשרות אלפי אנשים לשבת חיי שרה, שבת מדהימה בכל ההיבטים", הוא פותח. "בשוליים של השבת היו אירועים שתקפו יהודים ליד קבר עתניאל בן קנז, כמה יהודים נפגעו מאבנים. בתגובה, הצבא סגר את המעבר לקבר עתניאל בן קנז וזה יצר חיכוך בין קבוצה קטנה של בחורים צעירים, חלקם כטוב ליבם ביין שהיו קצת שתויים, ותקפו חיילים ושוטרים"

הוא תוקף את התנהגותם של התוקפים ומבהיר: "זה אירוע חמור מאוד. אני עמדתי להגנתם של החיילים וחצצתי בינם לבין האנשים האלה, קשה מאוד היה לדבר איתם. הם היו פשוט שתויים. מאוד מצער, כוחות הביטחון נתנו פה עבודה מצוינת. אין שום הצדקה לזה".

"הכניסה לקבר עתניאל בן קנז צריכה לקרות כל יום"

שאלנו את מרזל על ההחלטה לסגור את הגישה לקבר עניאל בן קנז: "אני לא יודע למה ואיך ההחלטה התקבלה, יכול להיות שהיא מוצדקת לחלוטין", הוא אומר אך מדגיש: "כשאתה יודע מראש שהכניסה לקבר עתניאל בן קנז מושכת הרבה קהל, וזה דבר שהיה צריך לקרות כל יום וקורה מעט מאוד פעמים בשנה, היה צריך להיערך בצורה אחרת. לא יכול להיות שאנשים יותקפו באבנים על ידי ערבים, הקהל הזה הותקף בחלקו ובאופן טבעי החזיר אבנים לערבים, אני יכול להבין את זה בהחלט. הצבא והמשטרה יבואו חצצו משני הכיוונים וחטפו. שוב אני מדגיש: אין שום הצדקה לתקוף חיילים ושוטרים".

"אנשים לא הבינו למה תוקפים אותם וסוגרים להם את המעבר. זה לא היה ברור, אבל שום דבר לא מצדיק תקיפת חיילים. יכול להיות שנעשו טעויות אבל זה לא מצדיק תקיפת חיילים שבסך הכל באו להגנתכם, באו לשמור עליכם, זה לא ערבי שבא לתקוף. כל מה שהם עשו זה להגן. מקווה שבשנה הבאה יופקו לקחים מהאירוע המצער הזה".