גנץ במסר לראשי החמאס והג'יהאד האסלאמי: "זמנכם קצוב"

שר הביטחון קיים הערכת מצב באזור הגבול עם רצועת עזה ואמר: "איננו ששים אלי קרב – אך גם איננו מהססים לצאת אליו אם נידרש" | לתושבים מסר: "אנחנו איתכם ואנחנו נעשה כל מה שנדרש בכדי להגן עליכם באחריות, בנחישות, ולפי שיקולי הפעלת הכוח"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 05/08/22 14:32 ח באב התשפב

גנץ במסר לראשי החמאס והג'יהאד האסלאמי: "זמנכם קצוב"
גנץ בהערכת מצב, צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

לאחר הערכת המצב שקיים ראש הממשלה יאיר לפיד, שר הביטחון בני גנץ הגיע למפקדת פיקוד הדרום שם קיים הערכת מצב בהשתתפות הרמטכ״ל אביב כוכבי, ראש השב״כ רונן בר, מפקד פיקוד הדרום האלוף אליעזר טולדנו ומפקד אוגדת עזה תא״ל נמרוד אלוני. לאחר מכן קיים גנץ מפגש עם ראשי רשויות בעוטף עזה. גנץ אמר כי צה"ל, שב"כ וכוחות הביטחון ממשיכים להיערך לכל פעולה שתידרש, בכל הגזרות והפעילות המבצעת נמשכת גם היא. 

"אנחנו נמצאים בשגרה מתוחה בדרום. הגעתי לכאן בכדי לקיים הערכת מצב ולהיערך לפעולות שיביאו להסרת האיום מאזור עוטף עזה בהתאם לשיקולים המבצעיים של מדינת ישראל. מכאן אסע להיפגש עם ראשי המועצות בעוטף עזה, ואני מבקש להתחיל בכך שאני מחזק את תושבי העוטף כולם. יש למדינת ישראל אחריות גדולה להגן ולשמור עליהם", פתח שר הביטחון.

"לתושבי העוטף – אנחנו איתכם ואנחנו נעשה כל מה שנדרש בכדי להגן עליכם"

גנץ אמר בדבריו כי אזרחי ישראל, תושבי העוטף והנהגתם בפרט "מגלים לאורך השנים חוסן אזרחי שראוי לכל הערכה. המשימה שלנו – היא להבטיח שהמתיחות נגמרת והשגרה חוזרת. אני אומר לתושבי העוטף – אנחנו איתכם ואנחנו נעשה כל מה שנדרש בכדי להגן עליכם, באחריות, בנחישות, ולפי שיקולי הפעלת הכוח שיביאו לתוצאה הנדרשת".

גנץ עם ראשי רשויות בשער הנגב |

גנץ עם ראשי רשויות בשער הנגב | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

לראשי ארגוני הטרור אמר שר הביטחון: "לאויבינו בכלל ולראשי החמאס והג'יהאד האיסלאמי אני אומר בצורה מפורשת – זמנכם קצוב. האיום יוסר בדרך זו או אחרת. המצב שבו טרוריסטים חסרי אחריות, שחלקם בכלל לא נמצאים באזור, לקחו את תושבי עזה כבני ערובה יחזור ויפגע בהם. מי שגוזל את פרנסתם של 14 אלף פועלים, גורם לסחורה חקלאית להירקב במעברים, ומביא למחסור בחשמל ובמזון – פוגע קודם כל בתושבי עזה והוא שישא באחריות. אני מבקש גם להגיד למדינות העולם, במיוחד לאלו המעורבות במתרחש בעזה – מדינת ישראל נוהגת באיפוק שנובע מעוצמתה, ותפעל מתוך עוצמה פנימית וחיצונית, בכדי להחזיר את החיים בגזרה לשגרה מלאה"

לסיום אמר שר הביטחון: "איננו ששים אלי קרב – אך גם איננו מהססים לצאת אליו אם נידרש.
מדינת ישראל וצה"ל ימשיכו לפעול מתוך הבנה מלאה של השליחות שאנו נושאים על כתפינו - להגן על יישובי ותושבי הדרום. להגן על אזרחי ישראל כולם".