למרות כניסת מאות לוחמים לחיזמה: ערבים יידו אבנים - נהג אוטובוס נפצע

מאות לוחמים ביצעו פעילות מעצר של עשרות מחבלים בכפר הסמוך לפסגת זאב: "אספנו את הדמויות הבולטות ובנינו תכנית פעולה מקיפה שתרעיד את האדמה מתחת לרגליים של הטרור בכפר" | למרות הפעילות: נהג קו 145 נפצע לאחר פיגוע אבנים נוסף

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 30/12/21 23:15 כו בטבת התשפב

למרות כניסת מאות לוחמים לחיזמה: ערבים יידו אבנים - נהג אוטובוס נפצע
החיילים בחיזמה, צילום: דובר צה"ל

אוגדת איו"ש, שעצרה בשנה האחרונה קרוב ל-2,300 יעדי טרור, מתורגלת למבצעי מעצרים גדולים - במהלכם פושטים הלוחמים על כפרים ועיירות בכדי למגר את מוקדי הטרור המרכזיים. בתחילת החודש האחרון, כך על פי הנתונים שפרסם צה"ל, נעצרו 30 מחבלים בכפר צוריף בגזרת עציון, כולם חברים באותה תשתית טרור, תשתית שסוכלה לגמרי.

אמש (ד') הגיע תורם של לוחמי חטיבת בנימין. הלוחמים ביצעו פעילות מעצר של עשרות מחבלים. בצה"ל סיפרו כי מדובר באירוע שלא קורה לעתים קרובות. "קרוב ל-300 לוחמים מיחידות מיוחדות לקחו חלק בפעילות הזו, יחד עם כוחות משטרה וביטחון נוספים. סיכמנו על עשרות יעדים לנטרול", סיפרה סגן אוראל תמיר, קצינת המבצעים המיוחדים של החטיבה (קמ"מית). על הכוונת: פעילי טרור בולטים בגזרה, מיידי אבנים, מפרי סדר ומסיתים.

שלושה מוקדים סומנו על המפות המסווגות בחמ"ל המבצעים החטיבתי. את היעד הראשון כבר הספיקו כוחות מסוערבים להשיג בהצלחה. הפעילות הגדולה ביותר היתה בכפר חיזמא, הגובל בכניסה המזרחית לירושלים, סמוך לפסגת זאב. בחודש האחרון ידע הכביש ליישובי בנימין עשרות פיגועי אבנים עם מספר פצועים.

צילום: דובר צה"ל

"יש פה אתגר גדול בלהכניס מאות לוחמים במקביל"

"בשבועות האחרונים ראינו עלייה משמעותית בטרור העממי שיוצא מתוך הכפר", הצהיר מח"ט בנימין, אל"ם אליאב אלבז, בעת אישור הפעילות, "אנחנו רואים ניסיונות חוזרים לפגוע באוטובוסים בצירים המרכזיים ולסכן את הנוסעים". 

אל הכפר נשלחו יותר מ-250 לוחמי קומנדו מכוחות מילואים וסדירים. "יחד עם השב"כ, אספנו את הדמויות הבולטות ובנינו תכנית פעולה מקיפה שתרעיד את האדמה מתחת לרגליים של הטרור בכפר", הסבירה הקמ"מית. 

"יש פה אתגר גדול בלהכניס מאות לוחמים במקביל, והיינו צריכים לעשות התאמות גדולות כדי שלא יקרו תקריות מצערות", הבהיר גורם בחטיבה, "לכן, למי שמסתכל על הפעילות ממבט על - יש אחריות גדולה".

מהצהל נמסר הערב: "החל מהבוקר, יחל מבחן התוצאה של אירועי הלילה ויעדים חדשים ייערמו לפעילויות הבאות ברחבי הגזרה. כנראה שכבר ברגעים אלו, תוכניות התקפיות לגבי היעדים הללו נמצאות בהכנה. כל המאמצים הללו במטרה לשמר את השקט לעוד זמן רב ולהעצים את ההרתעה עוד יותר".

הערב: פיגוע אבנים נוסף, נהג נפצע בינוני

למרות הפעילות ו-25 המחבלים שנתפסו, הערב (ה') סביב השעה 21:30 התרחש פיגוע אבנים נוסף בכביש ליישובי בנימין, בו נפצע קל מרסיסים נהג האוטובוס בקו 145. הנהג פונה לבית החולים הדסה עין כרם.

תם פרומוביץ ראש ענף תחבורה בכוח לעובדים, אמר כי זריקות האבנים בסמוך לצומת חיזמה הולכות ומחריפות. "בחודש האחרון חלה עלייה של 30% במקרי ידוע האבנים, כשבכל יום נרגם אוטובוס. האוטובוס המותקף היה אמנם ממוגן אבן, אבל האבנים כוונו במיוחד לשמשת הנהג נטולת ההגנה. לאור אוזלת היד של כוחות הביטחון מול התקיפות הללו, אין מנוס מהשבתת הקווים. על ביטחון הנהגים והנוסעים לא נתפשר".

הפגיעה באוטובוס הערב

הפגיעה באוטובוס הערב צילום: כוח לעובדים