"הכלים שחמאס בוחרים - אלה כלי איתות, לא מלחמה" | הקלות לתושבי הרצועה

אלוף הרצי הלוי מתייחס להתפרעויות הערבים על גדר הגבול ברצועת עזה, ואומר לארגון הטרור: "אם הם יבחרו בעוד סבב הסלמה, היכולות של צה"ל יגרמו להם הרבה נזק" | באישור הדרג המדיני - הוחלט על הרחבת הכנסת ציוד לפרויקטים אזרחיים בינלאומיים בעזה

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 26/08/21 08:56 יח באלול התשפא

"הכלים שחמאס בוחרים - אלה כלי איתות, לא מלחמה" | הקלות לתושבי הרצועה
גבול עזה, אתמול, צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

בבית החולים סורוקה ממשיך להילחם על חייו לוחם מג"ב בראל אחיה חדריה שמואלי, שנפצע בהתפרעויות על גדר הגבול ברצועת עזה ביום שבת. סגן הרמטכ"ל אלוף הרצי הלוי התייחס הבוקר (ה') למצב בדרום ואמר כי ארגון הטרור חמאס אינו מעוניין במלחמה. למרות המתיחות ואישור הדרג המדיני אושרו מספר הקלות לתושבי רצועת עזה.

"יש הרתעה מול עזה, אבל יש לה גבולות. היא נשחקת מהר יותר כשהמצב האזרחי בעזה ירוד. אנחנו רואים את הכלים שחמאס בוחרים, אלה כלי איתות, לא מלחמה. אם הם יבחרו בעוד סבב הסלמה, היכולות של צה"ל יגרמו להם הרבה נזק", אמר סגן הרמטכ"ל בריאיון בגל"צ. 

לאחר מכן הוסיף אלוף הרצי הלוי: "ישראל לא בוחרת ללכת להסלמה כאופציה ראשונה, אנחנו נבוא מאוד מוכנים אם זה יתממש".

הרצי הלוי

הרצי הלויצילום: Flash90

בתום הערכת מצב ביטחונית ובאישור הדרג המדיני - הוחלט אמש על הרחבת הכנסת ציוד וטובין לפרויקטים אזרחיים בינלאומיים ברצועת עזה דרך מעבר כרם שלום החל מהיום. כמו כן, יאושר ייבוא רכבים חדשים לרצועה, יחודש מסחר הזהב בין עזה לשטחי יהודה ושומרון ותוגדל מכסת הסוחרים העזתים העוברים דרך מעבר ארז ב-1,000 נוספים. במתפ"ש הדגישו כי ההיתרים יונפקו למחוסני קורונה ומחלימים בלבד. 

"הצעדים האזרחיים שאושרו ע״י הדרג המדיני מותנים בהמשך השמירה על היציבות הביטחונית לאורך זמן והרחבתם תיבחן בהתאם להערכת המצב", נמסר ממתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן. 

גנץ: "לישראל אין בעזה אינטרסים מלבד שקט והשבת הבנים"

שר הביטחון בני גנץ קיים אתמול הערכת מצב בשטח בפיקוד הדרום, ואמר בסיומה: "לישראל אין בעזה אינטרסים מלבד שקט והשבת הבנים- המכשול לשגשוג ופיתוח הרצועה הוא חמאס בהובלת סינוואר. אנחנו נגבה מחיר על כל פגיעה באזרחנו, בחיילינו ובריבונותנו".

"ארגז הכלים שלנו הולך ומתמלא, גם באמצעים לסיוע ופיתוח הרצועה לטובת למעלה משני מיליון תושביה, וגם בתכניות ואמצעים צבאיים שאנו מפתחים אם נצטרך להפעיל את הכוח. המציאות בשטח תקבע איזה כלים נפעיל. אני מבקש לחזק מכאן את תושבי הדרום כולם, ואת משפחתו של הלוחם בראל שכולנו מתפללים לשלומו". 


(גנץ לאחר הערכת המצב)