דיווח: ישראל הציעה עסקת שבויים עם חמאס הכוללת שחרור מאות מחבלים

ברשת אל-אחבאר דיווחו כי ישראל מוכנה לשחרר מאות מחבלים עם דם על הידיים תרומת שחרורם של החיילים החטופים. ההצעה שהועברה לחמאס כבר בשבוע שעבר נדחתה על ידי ארגון הטרור

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 15/12/20 10:24 כט בכסלו התשפא

דיווח: ישראל הציעה עסקת שבויים עם חמאס הכוללת שחרור מאות מחבלים
אסירים ביטחוניים הכלואים בישראל. ארכיון, צילום: חסן ג'די, פלאש 90

העיתון הלבנוני אל-אחבאר, המזוהה עם חיזבאללה, דיווח כי ישראל הציעה לחמאס עסקת שבויים. על פי הדיווח ישראל הציעה עסקה הכוללת שחרור מאות מחבלים עם דם על הידיים, וויתור על המלצות ועדת שמגר לפיהן ישראל לא תשחרר יותר מאסיר אחד תמורת כל חייל ישראלי חטוף, ואף לא אסיר אחד, המעורב ברצח ישראלים, עבור גופות חיילים.

המידע לעיתון הלבנוני הגיע דרך מקור מחמאס שסיפר כי בשבוע שעבר המתווך המצרי בין ישראל לחמאס הציג את ההצעה הישראלית. אף על פי ההצעה הנדיבה עבור חמאס, הגורם סיפר כי בארגון הטרור דחו את ההצעה מאחר והיא אינה עומדת בציפיות. דובר חמאס, פוזי ברהום, הגיב לשמועות אודות העסקה וטען כי בין ישראל לבין חמאס אין שום התקדמות של עסקאות בין הצדדים.

יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ צבי האוזר, הגיב על פרסום העסקה: "אמש פורסמו חלק מפרטי עסקת שחרור מחבלים הצפויה לנו. מתוקף תפקידי נחשפתי לכל הפרטים ועליי לומר באופן ברור: זו עסקה שערורייתית שמפרה את עקרונות דוח שמגר ותחזיר למעגל הטרור מאות מחבלים. אני קורא לראש הממשלה לסגת מהמהלך המסוכן ולהסיק את המסקנות המתחייבות מעסקת שליט שרוב משוחרריה חזרו לטרור".