מעקב כיפה חודש לאחר הרצח: האם יהרסו בתי המחבלים שרצחו את יהודה דימנטמן הי"ד?

לפני כחודש נרצח יהודה דימנטמן בדרכו לישיבת חומש. בית אחד המחבלים מופה אך צו ההריסה מתעכב עקב השגה אותה הגישה משפחת המחבל. דובר צה"ל: "אנחנו לא מתייחסים לנושא, הדבר נמצא בתהליכים" | הרס שאר בתי המחבלים נמצא בבדיקה

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 11/01/22 22:13 ט בשבט התשפב

חודש לאחר הרצח: האם יהרסו בתי המחבלים שרצחו את יהודה דימנטמן הי"ד?
הלווית יהודה דימנטמן הי"ד, צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

יהרסו בתי המחבלים? לפני כשלושה שבועות פעלו כוחות צה"ל בכפר סילת אל ח'רתיה שבמרחב החטיבה המרחבית "מנשה", ומיפו את ביתם של שני שני המחבלים שרצחו את יהודה דימנטמן הי"ד. "המיפוי בוצע לצורך בחינת האפשרות להריסת הבית", נכתב כמקובל בהודעת דובר צה"ל.

בשבוע שעבר פרסמנו כי צה"ל הודיע על כוונתו להרוס את הקומה בה התגורר מחמוד ג'ראדאת, אחד הרוצחים. למשפחת המחבל ניתנה אפשרות להגיש השגה ביחס להריסה, והערב (ג') אנחנו מפרסמים כי היום הגישה המשפחה השגה והריסת הבית מתעכבת.

נזכיר כי במקרה דומה לפני כשלוש וחצי שנים, קיבל צה"ל את השגת משפחת המחבל שרצח את עדיאל קולמן הי"ד, בנימוק שהרוצח סבל מבעיות נפשיות. 

בחוליה שרצחה את דימנטמן היו חברים לפחות ארבעה: שני מחבלים ועוד שניים המוגדרים "סייענים". צה"ל מיפה גם את בית המחבל הנוסף, אך למרות הזמן הרב שחלף מאז המיפוי - טרם הוצא צו הריסה נגדו. מדובר צהל נמסר ל"חדשות כיפה": "כרגע אנחנו לא מתייחסים לנושא, הדבר נמצא בתהליכים ובדיקה". בדיקה מתבצעת על ידי צה"ל וגורמים נוספים גם על בתי שאר חברי החוליה, הסייענים. 

"שוב צה"ל מורח וממסמס הרס בתי מחבלים. במקום להוציא צווי הריסה על כל בתי רוצחי יהודה דימנטמן, צה"ל הוציא בקושי צו אחד וגם איתו הוא לא רץ", מסר שי גליק מנכ"ל בצלמו, המייצג את משפחת דימנטמן. "אנחנו דורשים מצה"ל להבין שהרס הבתים זה מלחמה בטרור ולהורות מיידית על מיפוי כל הבתים והוצאת הצווים עוד השבוע".