בריאות קודמת לכל האומיקרון הכריע: תנועת עזרא דוחה את טיול ט"ו בשבט

בתנועת הנוער הודיעו כי הם לא לוקחים סיכונים, ובמכתב להורים בישרו כי הטיול המתוכנן לרגל ראש השנה לאילנות נדחה, "בריאותם של החניכים קודמת לכל"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 10/01/22 19:17 ח בשבט התשפב

האומיקרון הכריע: תנועת עזרא דוחה את טיול ט"ו בשבט
צילום: תנועת עזרא

התפרצות גל הקורונה החמישי בישראל בדמות והעלייה בתחלואה הביאה לשינוי במתווה הבדיקות והבידודים, וגם בשגרת החיים של רבים. בתנועת הנוער עזרא לא לוקחים סיכונים ולאור נתוני התחלואה ההולכים וגדלים החליטה התנועה לדחות את טיול ט"ו בשבט. במכתב ששוגר היום (ב') להורים, הוסבר כי הם לא לוקחים סיכונים מיותרים וכמו בכל השנה, בריאותם של החניכים קודמת לכל. 

עם פרוץ המגיפה, בתנועת הנוער עזרא הבינו כי בשנים הקרובות, יצטרכו להתנהל אחרת באשר לאירועי שיא ולאירועים רבי משתתפים. כך פעלו בהצלחה יתרה כאשר הקימו מערך בדיקות מהירות לפני המחנות, דבר שהביא לאפס נדבקים ולסיום המחנות בהצלחה יתרה. כעת, משזן האומיקרון תפס תאוצה ונתוני התחלואה שוברים שיאים, הודיעה כעת ההנהלה להורים ולחניכים כי טיול ט"ו בשבט השנה ידחה למועד אחר.

"ההנחיות להורים לא ברורות"

במכתב ציינו כי: "כפי שכולנו חווים בימים אלו, מגיפת הקורונה שוברת שיאי הדבקה, ומצריכה המונים להיכנס לבידוד מידי יום. בנוסף, מנמקים את ההחלטה גם בעקיצה כנגד הגופים הממונים על טיפול במגיפה: "במצב כזה שבו לא רק חניכים ופעילים רבים חולים או מבודדים, אלא גם ההנחיות להורים לא ברורות וישנו ערפל רב באשר להתנהלות היום יומית, אנו חושבים שיהיה נכון לדחות את טיול ט"ו בשבט למועד אחר". 

"כזכור, לאורך השנתיים בהן הקורונה נכנסה לחיינו, בתנועה גילו זהירות יתרה ופעלו במקרים רבים בדרכים יצירתיות ומגוונות וזאת על מנת לשמור על בריאותם של החניכים ומנגד לשמור על שגרה מסוימת ומותאמת למצב הקיים". 

סמזכ"ל עזרא, אביעד מוזס, באולפן כיפה