ראיון מיוחד בעזרא מבהירים: התכנית לא מושלמת אבל אנחנו מאמינים בה

סמזכ"ל עזרא, אביעד מוזס הגיע לאולפן כיפה במטרה להסביר מה הרציונל מאחורי תכנית ביטול דמי החבר והמסלולים, הסביר כי התנועה קשובה להורים, והתחייב: "יכול להיות שלאורך הזמן נחליט לשכלל אותה"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 21/11/21 17:45 יז בכסלו התשפב

בעזרא מבהירים: התכנית לא מושלמת אבל אנחנו מאמינים בה
סמזכ"ל עזרא, אביעד מוזס, בראיון מיוחד, צילום: חדשות כיפה

טענות רבות הושמעו כלפי תנועת עזרא בחודשיים האחרונים, מאז פורסמה תכנית ביטול דמי החבר ומסלולי ההשתתפות לחניכי התנועה. קשת הטענות נעה בין חוסר הקשבה מצד התנועה לדברי ההורים, ועד אחיזת עיניים במחירים שפורסמו. 

בראיון מיוחד לחדשות כיפה, מדבר סמזכ"ל התנועה, אביעד מוזס על הסיבות שהובילו את עזרא לבטל את דמי החבר ולהתחיל בתכנית המסלולים, והאם ישקלו לבטל את המהלך אם יגלו שאינה מצליחה. 

"אנחנו מאוד מרוצים מקצב ההרשמה. צריך לזכור שסיימנו עכשיו חודש ארגון אינטנסיבי מאוד. יש אחוזים יפים מאוד ביחס לשנה הקודמת. אנחנו מעריכים שברגע האחרון יהיה בוסט יפה", אמר הסמזכ"ל מוזס והוסיף כי "מדובר על כמה אלפים בשני המסלולים (עזראים ואביב). אנחנו רואים שמשפחות עם כמה ילדים הולכות למסלול עזראים שיותר מתאים להם. חניכים בוגרים יותר בטוחים בהגעה שלהם של הפעילויות ולכן נרשמים לעזראים, ואצל צעירים פחות". 

במסלולים שפרסמתם, ביקשתם מההורים למעשה להתחייב בתחילת השנה, "הכל או כלום". למה לדחוק את ההורים לנקודה הזאת?

צריך להקדים ולומר, שמסלול עזראים מקנה 15 אחוז הנחה ביחס למה שהיה עד עכשיו. חלק מהיכולת שלנו לאפשר את ההנחה הזאת זה הידע המוקדם, שמי מגיע ומתי. בעבר ידענו רק שבועיים לפני את כל הנתונים. ככל שיש לי את יותר נתונים ויותר מידע זה מאפשר לי לקבל החלטות כמה שיותר מהר ולסגור עם ספקים בצורה יותר מהירה ולכן גם להוזיל את המחירים. זאת הסיבה העיקרית, שבגללה המחיר של קבלת הנחה היא קבלת החלטה כמה שיותר מהר וזה מקובל. 

נכנסו לתכנית שאנחנו מאוד מאמינים בעקרונות שלה, במסרים שהיא מעבירה וגם במודל הכלכלי שהיא מציבה, שאני לא בורח מזה. היא לא מושלמת, ויכול להיות שלאורך הזמן, נחליט לשכלל אותה, לשפר אותה ולהפוך אותה לטובה יותר ממה שהיא עכשיו. 

יכול להיות שבסוף השנה הזאת תעשו הערכת מצב, תבינו שהתכנית לא רלוונטית ותבטלו אותה? 

אני לא חושב שזה יקרה. אבל אנחנו כל הזמן עושים הערכת מצב, גם לגבי התכנית כולה וגם לגבי התכנית. אנחנו קשובים למה שהשטח אומר, גם לברכות וגם לביקורות. אני יכול להתחייב שנמשיך להיות עם יד על הדופק, לעשות הערכת מצב, לשפר ולשכלל את התכנית ככל שיידרש.