סערת הגיור | הרב יעקב מדן: "נאמרו בשמי דברים לא מדויקים בתקשורת"

מתווה הגיור שפורסם אמש ממשיך להעסיק את רבני המגזר, ראש ישיבת הר עציון מתייצב מול המצלמות ומבהיר: "מתווה הגיור יוסיף כבוד לרבנות הראשית ולבתי הדין הרבניים, הוא יאיר פנים לגרים"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 02/12/21 17:02 כח בכסלו התשפב

סערת הגיור | הרב יעקב מדן: "נאמרו בשמי דברים לא מדויקים בתקשורת"
הרב יעקב מדן, ראש ישיבת הר עציון, צילום: פלאש 90. אורן נחשון

סערת מתווה הגיור: מאז פרסם שר הדתות מן כהנא את רפורמת הגיור שהוא מוביל, רבני הציונות הדתית חלוקים האם מדובר במתווה טוב או מזיק. ראש ישיבת הר עציון, הרב יעקב מדן מתייצב מול המצלמה ומסביר מה דעתו על המתווה שהיה שותף לכתיבתו.


(מה הרב יעקב מדן חושב על מתווה הגיור?).

בסרטון שצולם היום (ה') מסביר הרב מידן את עמדתו, "שלום וברכה, שמי יעקב מדן, יכול להיות שנאמרו דברים  בשמי לא מדוייקים בתקשורת ולכן אני רוצה להסביר את דעתי  מה אני חושב על מתווה הגיור של השר לענייני דת מתן כהנא, אני חושב שהמתווה טוב  ושהוא נעשה לשם שמיים, אני  חושב שהוא יועיל במקרים רבים", אמר הרב מידן.

הרב מידן הוסיף ואמר: "אתמול לגבי אחת הטיוטות  הלא סופיות האיר לי הרב שמואל אליהו  את עיני לתיקון שצריך לעשות באחד הסעיפים, נעשה את התיקון הזה, אני חושב שהמתווה טוב ונוכל ללכת איתו.  מתווה הגיור יוסיף כבוד לרבנות הראשית ולבתי הדין הרבניים. המתווה החדש יאיר פנים לגרים".

בתוך כך הרבנים החרדים מתאגדים ונחושים לעצור את מתווה הגיור בכל מחיר. הרב הראשי לישראל הרב לאו נכנס הבוקר לרב חיים קנייבסקי להתייעצות בעניין, "סכנות מתווה הגיור החדש והדרכים להתמודד עם המצב". הרב קנייבסקי בירך את הרב הראשי שיזכה להצלחה רבה במלחמתו לשמירת חומות הגיור והדת.