הרב לאו על מתווה הגיור: "נלחם בו בכל האמצעים שעומדים לרשותנו"

הרב הראשי לישראל דוד לאו, מתריע כי מתווה הגיור המוצע על ידי השר כהנא, הינו "אסון רוחני ופגיעה קשה ביהדותה של מדינת ישראל", וקורא לכל מי שביכולתו לעצור את המתווה ולמנוע את יישומו | 17 רבנים בכירים בציונות הדתית: "לא למדינת כל אזרחיה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 02/12/21 10:49 כח בכסלו התשפב

הרב לאו על מתווה הגיור: "נלחם בו בכל האמצעים שעומדים לרשותנו"
הרב דוד לאו, צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

נשיא בית הדין הגדול והרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, דחה הבוקר (ה') בתקיפות את רפורמת הגיור המוצעת על ידי השר לשירותי דת מתן כהנא, שפרטיה פורסמו לציבור בימים האחרונים. הרפורמה המוצעת כוללת לטענת הרב הראשי "הרס נרחב ופגיעה קשה במערך הגיור הממלכתי".

הרב לאו אמר כי "יישום המתווה יהיה אסון רוחני ופגיעה קשה ביהדותה של מדינת ישראל. מערך הגיור הממלכתי הקיים היום פועל במסירות ובמאור הפנים ודייני הגיור עושים מלאכת קודש ולכך ההצעות להקים הרכבי גיור 'מאירי פנים' מכוונות רק לקריעת ההלכה.

עוד אמר הרב לאו כי מלבד העובדה שהמתווה מרוקן מתוכן את סמכויות הרבנות הראשית לישראל וסמכותה בנושא הגיור, "המתווה יגרום לחוסר הכרה במערך הגיור על ידי רבני ישראל בארץ וברחבי העולם". על מתווה הגיור הוכרזה "מלחמה" מצד הרב הראשי: "נשיא בית הדין יחד עם רבני ודייני ישראל ילחמו בכל תוקף נגד היוזמה המסוכנת הזו בכל האמצעים". הרב לאו קרא לעצור את המתווה ולמנוע את יישומו.

חבר הכנסת איתמר בן גביר התייחס לרפורמת הגיור: "אני מתנגד לרפורמת הגיור שמוביל השר לשירותי דת מתן כהנא שעלולה לקרוע את העם ולהקים מערך לרישום יוחסין". בן גביר הוסיף: "השר כהנא הורס את מערך הגיור הקיים ושופך את התינוק עם המים ויגרום לכך ששום יהודי לא יוכל לסמוך על המערך הזה, כמו ברפורמת הכשרות הגרועה אותה הוא מקדם".

נזכיר כי השר לשירותי דת מתן כהנא, הצליח להעביר בחוק ההסדרים את רפורמת הכשרות שעוררה את זעמם של רבים, והפרויקט הבא מבחינת השר, הוא מתווה הגיור, שצפוי לעלות בחקיקה ממשלתית בשבועות הקרובים. עיקר המתווה מאפשר לרבני ערים לגייר במסגרת מערך הגיור הממלכתי. אתמול פרסמנו כי הרפורמה גובשה בתיאום עם עם רבנים מהציונות הדתית, ובראשם הרב חיים דרוקמן

הרב דרוקמן עם השר כהנא

הרב דרוקמן עם השר כהנא | צילום: ללא

"רוצים מדינה יהודית ולא מדינת כל אזרחיה"

מאוחר יותר אתמול פורסמה קריאה עליה חתמו 17 רבנים בכירים מהציונות הדתית. "הממשלה מקדמת שורת חוקים שמסכנת את מהות המדינה ומשנה את זהותה, עם ישראל מתקומם כנגד הניסיון הזה. אנו קוראים לציבור להתאחד ולמחות כנגד הניסיון להפוך את המדינה למדינת כל אזרחיה". 

בקריאה לא פורסם על איזה עניין מדובר, אך נראה כי מדובר בשני הנושאים המרכזיים אותם מבקש השר כהנא לשנות - הרפורמות בגיור ובכשרות. "חזרנו לארץ ישראל כי אנו רוצים במדינה יהודית ולא במדינת כל אזרחיה", נכתב אמש בקריאה.

 

 

 

 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן