בוגרי ישיבת הר המור? לא רוצים אתכם

ישיבת ההסדר בחולון החלה בחיפוש אחר ר"מים חדשים, אלא שבמהלך מילוי השאלון למועמדות אחת השאלות שנשאלה היא האם הנך בוגר ישיבת הר המור? בהמשך השאלה הוסבר כי להנהלה "לא רוצה להסתכן" ולא תעסיק בוגרים מהישיבה

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 11/06/20 09:37 יט בסיון התשפ

בוגרי ישיבת הר המור? לא רוצים אתכם
ישיבת הר המור, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לא בבית מדרשנו: ישיבת ההסדר בחולון, החלה בחיפוש ר"מים חדשים שישמשו בתפקיד חינוכי בישיבה. כאשר מועמד מעוניין במשרה נפתח בפניו שאלון, כדי לסנן את הקריטריונים הראשונים. אלא שבין השאלות הופיעה גם שאלה מפתיעה: "האם אתה בוגר ישיבת הר המור?". אל השאלה לווה גם משפט המסביר את השאלה המתמיהה.

"אין לנו שום דבר נגד ישיבת הר המור, להפך", ממהרים להצטדק בישיבת ההסדר. אלא שמיד אחר כך נראה כי הבעיה היא לא בישיבה בחולון אלא בבוגרי הר המור שאינם יודעים להשתלב במוסדות אחרים. "הניסיון מורה שבוגרי ישיבה זו פעמים רבות לא משתלבים בשלום וביציבות בישיבות שונות ואיננו רוצים להסתכן", מצטדקים בישיבה בחולון.

אחד המועמדים לתפקיד חש אי נעימות מדרישות התפקיד וכתב בעמוד הפייסבוק שלו: "כחלק מהמאמצים שלי למצוא עבודה (כמו רבע מאזרחי ישראל) בתחום לימוד התורה העל תיכוני, הגיע אלי שאלון של ישיבה שמחפשת רמי"ם, ולהפתעתי אף השאלה הזו הוצגה שם ללא כחל ושרק, מה הייתם עונים במקומי? גילוי נאות מעולם לא למדתי בהר המור (למעט כמה סדרי בוקר, והקפות שניות)".   

צילום: צילום מסך