דרעי לא מתנגד: הארכת כהונתו של הרב אריה שטרן קרובה לאישור

השר פרץ והשר אביטן דנו בסוגיה הבוערת בדבר הארכת מינויו של הרב אריה שטרן, שקרובה לסיום. מבחינה פוליטית אין יותר התנגדויות כי השר דרעי כבר נתן את הסכמתו להארכה

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 05/06/20 09:24 יג בסיון התשפ

דרעי לא מתנגד: הארכת כהונתו של הרב אריה שטרן קרובה לאישור
השרים פרץ ואביטן, צילום: ללא

השר לשירותי דת הרב יעקב אביטן והשר לענייני ירושלים ומורשת הרב רפי פרץ, נועדו היום (ו') יחד על מנת לדון בהארכת כהונתו של הרב אריה שטרן כרבה של ירושלים. נראה כי האישור להארכת הכהונה נראית קרוב מתמיד, לאחר ששר הפנים ויו"ר ש"ס, אריה דרעי, נתן את הסכמתו להארכת הכהונה. כעת נותרה רק המשוכה של הרבנות הראשית עצמה.

בראיון לכיפה שנערך עם הרב שטרן לכבוד יום ירושלים אמר: "מקווה שזה יסתיים בכי טוב למרות שזה נמשך הרבה זמן". הרב הודה שהוא  מייחל להודעה על הארכת כהונתו ממשרד הדתות "זו שאלה שכבר מתגלגלת בציבור כמה חודשים. קודם כל צריך לדעת שאני לא מעורב בזה, זאת אומרת שאני לא פעיל. יש כמה נציגי ציבור שפעילים בעניין הזה. אולי כדאי לציין את הרב דרוקמן, זקן רבני הציונות הדתית שממש פועל לעניין הזה. הרב רפי פרץ גם כן שהוא שר בממשלתנו פועל בדברים האלה. כמה שאני מבין יש שכר לפעולתם ובסופו של דבר יסתיים בכי טוב".

לפני שבועיים אמר הרב הראשי הרב יצחק יוסף כי "חסרים הרבה רבנים בערים. איך אפשר תל אביב בלי רב עיר, חיפה בלי רבני ערים". בין הערים ציין הרב יוסף גם את העיר ירושלים. מדוברות הרבנות הראשית נמסר לחדשות כיפה: "הראשון לציון התייחס בדבריו לעובדה שבלמעלה מ-20 ערים לא מכהנים רבנים. וציין כדוגמה את תל אביב, חיפה וגם את ירושלים שבה מבחינת החוק כרגע לא מכהן רב אשכנזי.  הראש״ל קרא לשר לשירותי דת להשלים הטיפול בהליכים אלה באפשרויות שעומדות לפניו. אכן בירושלים אחת האפשרויות לתקן את המצב ולתת מענה זו חתימה על הארכת כהונת הרב".