אלחייני לא חוזר בו מדבריו: "מי שמסכן את מדינת ישראל לא ידיד שלי"

יו"ר מועצת יש"ע שדיבר כנגד הנשיא טראמפ, וקיבל ביקורת נוקבת מכלל גוש הימין, לא חוזר בו מדבריו. אלחייני טוען שהוא "מעדיף ללכת למצב קיצון ולוותר על ריבונות בתמורה לאי הקמת מדינה פלסטינית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/06/20 10:52 יב בסיון התשפ

אלחייני לא חוזר בו מדבריו: "מי שמסכן את מדינת ישראל לא ידיד שלי"
דוד אלחייני, צילום: מועצת יש"ע

אמש (ד') עורר ראש מועצת יש"ע מהומה בקרב גוש הימין כאשר אמר בראיון ל"הארץ" כי נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, אינו ידיד של ישראל. בעקבות דבריו אלו החלו לקום הסתייגויות החל מראש הממשלה בנימין נתניהו שאמר: "מצער שבמקום הכרת הטוב יש מי שמתכחש לידידות זו שלא הייתה גדולה ממנה". וכן ראשי ימינה וראשי מועצות ביש"ע שמיהרו להעלות ציוצים גם באנגלית על מנת להבהיר את היחסים בין ישראל לארצות הברית.

אלא שהבוקר התראיין אלחייני לגלי צה"ל ועל אף שאולי לא ציפה להתנגדות רבה מצד חבריו, הוא לא חוזר מדבריו. בראיון הבהיר את דבריו ואמר: "אם אתה מסכן את מדינת ישראל בהקמת מדינה פלסטינית במקרה הזה אתה לא ידיד שלי". לטענת אלחייני הקמת מדינה פלסטינית היא כל כך הרסנית שהוא אומר: "מעדיף ללכת למצב קיצון ולוותר על ריבונות בתמורה לאי הקמת מדינה פלסטינית". ודרש תכנית חדשה במקום תכנית המאה.

כזכור, אלחייני התראיין להארץ, שם הטיח מילים קשות כנגד נשיא ארצות הברית יוזם תכנית המאה. "טראמפ וקושנר הוכיחו במתווה שהם אינם ידידים של מדינת ישראל ולא חושבים על האינטרסים הביטחוניים וההתיישבותיים של מדינת ישראל". לדבריו, "כל מה שמעניין אותם במתווה זה לקדם את האינטרס שלהם לקראת הבחירות הקרובות כך שיסייע לטראמפ".

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן