נתניהו על דברי אלחייני: "מגנה בתוקף את דבריו"

ראש הממשלה מצטרף למבקריו של ראש מועצת יש"ע שכינה את טראמפ כ"לא ידיד של ישראל". נתניהו: "מצער שבמקום הכרת הטוב יש מי שמתכחש לידידות זו שלא הייתה גדולה ממנה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/06/20 21:55 יא בסיון התשפ

נתניהו על דברי אלחייני: "מגנה בתוקף את דבריו"
צילום: מועצת יש"ע

ראש הממשל, בנימין נתניהו, מצטרף לשורת אנשי ימין שגינו את דבריו של יו"ר מועצת יש"ע דוד אלחייני שדיבר כנגד יוזמי תכנית המאה ובראשם הנשיא דונלד טראמפ. נתניהו: ""אני מגנה בתוקף את דבריו של יו"ר מועצת יש"ע. הנשיא טראמפ הוא ידיד גדול של מדינת ישראל. הוא הוביל מהלכים היסטוריים לטובת מדינת ישראל".

נתניהו החל למנות את העשייה של טראמפ למען ישראל: " הכרה בריבונות ישראל ברמת הגולן, הכרה בירושלים כבירת ישראל, העברת השגרירות האמריקנית לירושלים והכרה בחוקיות של מפעל ההתיישבות ביו"ש. חזון השלום של הנשיא טראמפ כולל הכרה בישראל כמדינה יהודית, שליטה ביטחונית של ישראל בכל השטח מערבית לירדן, ירושלים מאוחדת, פירוק החמאס מנשקו, מניעת כניסת פליטים לישראל ועוד. מצער שבמקום הכרת הטוב יש מי שמתכחש לידידות זו שלא הייתה גדולה ממנה".

כזכור, אלחייני התראיין להארץ, שם הטיח מילים קשות כנגד נשיא ארצות הברית יוזם תכנית המאה. "טראמפ וקושנר הוכיחו במתווה שהם אינם ידידים של מדינת ישראל ולא חושבים על האינטרסים הביטחוניים וההתיישבותיים של מדינת ישראל". לדבריו, "כל מה שמעניין אותם במתווה זה לקדם את האינטרס שלהם לקראת הבחירות הקרובות כך שיסייע לטראמפ".