אלחייני: "טראמפ לא ידיד ישראל", בימינה מיהרו להסתייג

ראש מועצת יש"ע יוצא נגד מובילי תכנית המאה: "טראמפ וקושנר הוכיחו במתווה שהם אינם ידידים של מדינת ישראל". בימינה וראשי מועצות ביש"ע חששו מהמסר ומיהרו להגיב, בנט: "הנשיא הוא ידיד גדול של ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/06/20 21:13 יא בסיון התשפ

אלחייני: "טראמפ לא ידיד ישראל", בימינה מיהרו להסתייג
צילום: מועצת יש"ע

במועצת יש"ע ערכו פגישות רבות עם נציגי גוש הימין בכנסת, במטרה להסתייג מהחלקים בתכנית המאה הכוללים הקמת מדינה פלסטינית. יו"ר מועצת יש"ע דוד אלחייני התראיין להארץ, שם הטיח מילים קשות כנגד נשיא ארצות הברית יוזם תכנית המאה. "טראמפ וקושנר הוכיחו במתווה שהם אינם ידידים של מדינת ישראל ולא חושבים על האינטרסים הביטחוניים וההתיישבותיים של מדינת ישראל". לדבריו, "כל מה שמעניין אותם במתווה זה לקדם את האינטרס שלהם לקראת הבחירות הקרובות כך שיסייע לטראמפ".

בסיעת ימיניה וראשי המועצות ביהודה ושומרון זיהו את הנזק של דברי אלחייני ומיהרו להסתייג. נפתלי בנט יו"ר סיעת ימינה, מיהר לצייץ בחשבון הטוויטר שלו מסר מפויס לטראמפ באנגלית: "הנשיא טראמפ הוא ידיד ענק של מדינת ישראל, וכולנו אסירי תודה על תמיכתו במלחמה בתוקפנות איראנית, בהעברת השגרירות, בהכרת רמת הגולן ועוד ועוד".

בצלאל סמוטריץ' כתב גם הוא: "‏הנשיא טראמפ הוא אחד מידידיה הגדולים של מדינת ישראל בכל הדורות! מי שהביא אותו לתכנית מסוכנת שכוללת את חלוקת הארץ והקמת מדינה פלשתינית הוא נתניהו, שדוגל בכך מאז נאום בר אילן, ושכנע את הנשיא (שקשה לצפות ממנו לדעת טוב יותר מה טוב לישראל מראש הממשלה שלה) שזה מה שטוב לישראל. הוא הבעיה".

איילת שקד כתבה גם כן באנגלית: "הנשיא טראמפ הוא ידיד אמיתי של ישראל! אנו מעריכים עמוקות את כל מה שהוא עשה למען בזירות הדיפלומטיות, הביטחוניות והמשפטיות - ועוד ועוד. אנו יכולים להתווכח מתי וכיצד על ישראל להחיל ריבונות. אולם חברותו ותמיכתו של טראמפ הם מעל לכל ספק".

גם ראש המועצה האזורית בנימין ישראל גנץ כתב בטיווטר: "הנשיא דונאלד טראמפ הוא לא רק ידיד אמת של ישראל אלא בן ברית עמוק שלנו על כל המשמעויות שבכך. אנו מלאי תודה על העמדה ההיסטורית שלו כלפי זכות העם היהודי על יהודה ושומרון". אליו הצטרף ראש מועצה מקומית אפרת עודד רביבי: "במפגשים הרבים עם נציגי הממשל מצאתי חברים נאמנים לישראל, פגשתי מי שישראל כמדינה יהודית חשובה להם. בשיחות הארוכות כלל הנציגים הדגישו את הצורך בביצור כוחה של ישראל וגם את הצורך להבטיח את עתיד ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון. לא היה עוד ממשל אוהד כזה למדינת ישראל ולמפעל ההתיישבות".

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן