נתניהו בבית המשפט: "בפרקליטות חברו לעיתונאי השמאל כדי לתפור לי תיקים מופרכים והזויים"

ראש הממשלה הגיע לבית המשפט המחוזי בירושלים לתחילת משפטו והקראת גזר הדין, " אני לא מוכן שיאתרגו אותי. מגיע לפה בגב זקוף וראש מורם. מה שעומד למשפט זה הרצון לסכל את רצון העם והימין"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/05/20 14:49 א בסיון התשפ

נתניהו בבית המשפט: "בפרקליטות חברו לעיתונאי השמאל כדי לתפור לי תיקים מופרכים והזויים"
נתניהו בבית המשפט על שרים וח"כים מהליכוד, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בפעם הראשונה בהיסטוריה של מדינת ישראל, בשעה זו, ראש ממשלה עומד לדין בעת מילוי תפקידו. בשעה 15:00 יכנסו אל אולם בית המשפט המחוזי בירושלים, בזה אחר זה, שלושה שופטים: רבקה פרידמן-פלדמן, משה ברעם ועודד שחם. הדיון אליו נדרש להתייצב ראש הממשלה בנימין נתניהו, יהיה בעיקרו טכני. שלושת השופטים ישאלו את נתניהו ושאר הנאשמים האם הם מכירים את כתבי האישום בעניינם והאם הם מודים בהאשמות או כופרים בהם. נתניהו יכריז כי הוא כופר בהאשמות נגדו.

יחד עם נתניהו מתייצבים שלושה נאשמים נוספים, מוכרים אף הם. ארנון (נוני) מוזס, בעל השליטה והמוציא לאור של קבוצת "ידיעות אחרונות", שאול אלוביץ, בעל השליטה לשעבר בקבוצת "בזק" ובתוכה אתר האינטרנט "וואלה", ורעייתו איריס. על סדר היום: תיק 1000 העוסק בטובות הנאה שקיבל נתניהו מחברו איש העסקים ארנון מילצ'ן, ותיקים 2000 ו-4000 העוסקים בסיקור התקשורתי האוהד אותו קיבל ראש הממשלה והתמורה לכאורה שניתן בעדו. 

בשל הגבלות משבר הקורונה מספר הנוכחים באולם בית המשפט המחוזי בירושלים  מוגבל, הם יושבים במרחק שני מטרים אחד מהשני, ולא תהיה נוכחות נציגי תקשורת שיישבו באולם נפרד וסגור לעיתונאים בקומה אחרת, הדיון ישודר אליהם במעגל סגור. כדי לעמוד בדרישות משרד הבריאות קבעו השופטים כי באולם בית המשפט ינכחו רק ארבעת הנאשמים ונציג אחד מכל צוות הסניגורים.

השרה מירי רגב, השר אמיר אוחנה, השר יואב גלנט, השר ישראל כץ והשר צחי הנגבי מלווים היום את ראש הממשלה לפתיחת משפטו. לצידם צפויים להתייצב ח"כים נוספים מהליכוד, בהם ח"כ ניר ברקת, ח"כ שלמה קרעי, ח"כ קטי שטרית וח"כ מאי גולן.

ראש הממשלה אמר בהצהרה לפני הדיון: "מה שעומד היום למשפט זה הרצון לסכל את רצון העם והימין. השמאל לא מצליח לעשות זאת בקלפי אז גורמים במשטרה ובפרקליטות חברו לעיתונאי השמאל כדי לתפור לי תיקים מופרכים והזויים. לא אכפת להם שיבוא במקומי פודל צייתן מהימין. כאלה תמיד ישנם. אבל אני לא כזה ולא מוכן לעקור יישובים. הפרקליטות חברה לעיתונאי השמאל בניסיון לסכל את רצון העם. אני לא מוכן שיאתרגו אותי. אני מגיע לפה בגו זקוף וראש מורם. 

"פעמיים הם התערבו בבחירות כדי שאבוא לכאן כאזרח מובס וחפוי ראש. אבל אזרחי ישראל נתנו לי יותר קולות מכל מפלגה אחרת בתולדות המדינה"

עוד הוסיף, "התקשורת רוצה לצלם אותי כאן במסגרת מסע תעמולה שלה אבל אני רוצה שיראו את כל התמונה - מבקש שכל המשפט ישודר בשידור חי, דורש לפרסם את התמלילים שבהם סוחטים עדים".

התובעת מגיעה לדיון

התובעת מגיעה לדיוןצילום: Yonatan Sindel/FLASH90

נתניהו הוסיף לגבי היועץ המשפטי לממשלה, "האם לוחצים עליו? האם יש לו משהו להסתיר? האם ישנן קלטות במשרד המשפטים שבהן יש מדיע שמנסים להסתיר?"

מי שביקש לתקוף את נתניהו על דבריו הוא חבר הכנסת עופר שלח (יש עתיד-תל"ם) שאמר: ״למי שחי עד עכשיו באשליות, אחרי מופע האימים של ביבי וחבורת סתומי הפה בבית המשפט הכל ברור: אנחנו במלחמה. בנימין נתניהו נגד מדינת ישראל.  ‏ואם כבר מלחמה, איפה שר הביטחון בני גנץ? ממלא פיו מים, אבל לא יימלט מן החרפה" הוסיף שלח לאור העובדה שיו"ר כחול לבן לא התייחס היום למשפט.